Podwyżka VAT nie wpłynęła na rozwój rynku kawiarni

Autor: Puls Biznesu 18 września 2014 09:10

Najwięksi gracze na polskim rynku kawiarni przestrzegali przed podwyżką VAT na kawę z mlekiem z 8 proc. do 23 proc., jaka została dokonana półtora roku temu. Ich zdaniem miało to spowolnić rozwój sieci, odstraszyć konsumentów, a nawet doprowadzić do zmiany modelu biznesowego. Te przewidywania okazały się jednak nietrafne - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Na potwierdzenie tej tezy gazeta zwraca uwagę na szybkie tempo rozwoju kawiarni Green Caffe Nero, które nabrało rozpędu w ostatnich kilkunastu miesiącach. Zdaniem szefa spółki, Adama Ringera, wyższa stawka podatku VAT nie zrobiła krzywdy rozwijanej przez niego sieci kawiarni. Green Caffe Nero zamierza otwierać po ok. 10 punktów rocznie. Obecnie ma 24 lokale, jak również trzy w budowie.

Z kolei spółka CHI Polska, będąca właścicielem Costa Coffee i Coffeeheaven, na sytuację w Polsce skarży się głównie w globalnych raportach finansowych. "Puls Biznesu" zwraca uwagę na to, że spółka zarządza obecnie 105 kawiarniami, mimo że wcześniej chwaliła się około 110. Firma obecnie koncentruje się na rebrandingu Coffeeheaven na Costa Coffee. Do końca tego roku CHI Polska otworzy trzy lub cztery kawiarnie, natomiast od przyszłego roku finansowego (luty 2016 r.) zamierza otwierać rocznie 8-10 punktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11048

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane