PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

POHiD: TTIP to szansa dla sieci handlowych, e-commerce, producentów i konsumentów

www.portalspozywczy.pl 27 kwietnia 2015 15:03

Negocjowana obecnie umowa inwestycyjno-handlową między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską oznacza ogromne korzyści dla konsumentów, którzy otrzymują potężny wybór produktów, tak w zakresie jakości i ceny. To także szansa na dynamiczny rozwój dla producentów po obu stronach oceanu. Dla handlowców TTIP to większy wybór produktów dzięki którym mogą efektywniej dopasowywać ofertę sklepów do potrzeb klientów – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Renata Juszkiewicz, wiceprezes EuroCommerce, prezes POHID.

REKLAMA

EuroCommece wiąże duże nadzieje z negocjowaną obecnie umową inwestycyjno-handlową między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską (TTIP). Skąd ten entuzjazm?

Widzimy w umowie między USA i UE dużą szansę dla całej europejskiej gospodarki, a także dla przedsiębiorstw reprezentowanych przez EuroCommerce. Ratyfikacja tej umowy, to przede wszystkim szansa na usunięcie wszelkiego rodzaju barier handlowych, w tym m.in. taryf celnych i zniesienie kwot eksportowych, po obu stronach Atlantyku. Co za tym idzie, poprawę dostępu do rynku i ujednolicenie przepisów regulujących wymianę handlową. To wszystko przełoży się na zmniejszenie biurokracji i ograniczenie kosztów, a tym samym poprawę konkurencyjności i możliwość zagwarantowania niższych cen i dostępu do szerszej oferty produktów konsumentom w UE i USA.

Istotną kwestią jest wspomniana spójność regulacyjna. Obecnie bacznie obserwujemy wewnątrz unijne problemy z wprowadzeniem w życie tzw. Single Market Act (Akt o jednolitym rynku – red.), który zawiera szereg środków wspierających europejską gospodarkę i służących zwiększeniu zatrudnienia. Niestety, swobodny przepływ towarów, usług, kapitału i osób wewnątrz UE nie zawsze odbywa się bez zakłóceń. Pojawiają się np. kwestie związane z protekcjonizmem i ochroną rynków narodowych przez niektóre państwa unijne. Koncepcja stworzenia wspólnego rynku w obszarze euroatlantyckim poszerza możliwości rozwoju dla obu stron umowy.

Co TTIP oznacza dla sektora handlowego w Polsce i Unii Europejskiej?

Dla branży handlowej najważniejszy jest swobodny przepływ towarów między dwoma największymi rynkami na świecie. Umowa oznacza przede wszystkim ogromne korzyści dla konsumentów, którzy otrzymują potężny wybór produktów, tak w zakresie jakości, ceny, ale i smaków. To także szansa na dynamiczny rozwój dla producentów po obu stronach oceanu, którzy zyskują możliwość łatwiejszej sprzedaży swoich produktów na dużych rozwiniętych rynkach i dostęp do szerokiej rzeszy nowych konsumentów. Dla handlowców jest to niezwykle istotne, ponieważ mając większy wybór mogą efektywniej dopasowywać ofertę sklepów do potrzeb klientów. Sieci handlowe mogą szybciej i elastyczniej reagować na zmieniające się warunki na rynku. Łatwy i szybki dostęp do produktów bez dodatkowych utrudnień administracyjnych, zapewnienie najwyższej jakości i najlepszej ceny, jest najważniejsze dla branży handlowej.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16386

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA