PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Pokolenie Y kupuje w sklepach „tuż za rogiem”

www.portalspozywczy.pl 2 czerwca 2017 21:44

Pokolenie Y kupuje w sklepach „tuż za rogiem” Fot. Shutterstock

Millenialsi to obecnie 9 mln ludzi w Polsce. Są to zaradni, świadomi konsumenci. - Pewnym jest, że grupa ta w najbliższych latach będzie dysponować olbrzymią siłą nabywczą – prognozy mówią o tym, że ich wydatki w 2018 roku sięgną ok. 3,4 biliona dolarów w skali całego świata. Sprzedawcy i producenci sektora spożywczego prześcigają się zatem w tworzeniu nowych technik marketingowych i wykorzystywaniu nowych narzędzi, które umożliwiają skuteczne dotarcie do tej grupy - zapewnia Krzysztof Chojnacki, head of marketing w Agencji Freebee.

Wokół Millenialsów i ich zachowań konsumenckich wyrosło wiele mitów. Jednym z podstawowych jest twierdzenie, że większości zakupów dokonują oni w sieci. - O ile może być to prawdą dla części branż (np. dla sporego odsetka produktów RTV lub specyficznych, niszowych segmentów, jak np. unikalna i personalizowana odzież czy produkty rękodzieła), o tyle jeśli chodzi o produkty spożywcze – sklepy stacjonarne są wciąż najczęściej i najchętniej wybierane wśród przedstawicieli pokolenia Y - mówi Krzysztof Chojnacki.

Jak zapewnia ekspert popularność zakupów spożywczych online co prawda wzrasta – obecnie dokonuje ich około 23 proc. kupujących online, jednak dotyczą one jedynie konkretnych kategorii produktowych, najczęściej z długim terminem ważności (np. cukier, ryż, mąka). - Kupowanie artykułów spożywczych online jest przede wszystkim wiązane z markami funkcjonującymi stacjonarnie – Tesco (18 proc.) i do niedawna Alma (14 proc.). Wśród wymienianych marek pojawia się również Allegro (8%) oraz Piotr i Paweł (3 proc.). Spożywczy e-commerce sprawdza się tam, gdzie produkt jest z jednej strony prosty, z drugiej strony niewygodny w transporcie, lub na tyle egzotyczny albo ekskluzywny, że jest niedostępny w sklepach stacjonarnych. Aktualne prognozy wskazują, że e-commerce w sektorze FMCG na świecie do 2025 osiągnie wartość 130 mld dolarów. W 2015 roku wartość ta oscylowała w granicach 36 mln – nie można zatem lekceważyć jego potencjału - zapewnia Krzysztof Chojnacki.

Wygoda i dostępność to jedna z najważniejszych cech sklepów poszukiwanych przez Millenialsów – często licząca się dużo bardziej niż np. cena. Pokolenie Y kupuje w dostępnych „tuż za rogiem” sklepach typu convenience store, takich jak np. Żabka, prawie dwa razy częściej niż inne generacje.

Całość na portalspzozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • QQQQ 2017-06-05 13:57:41

    ALE BEŁKOT ...świadomi konsumenci, którzy chcą utrzymywać relację z markami, a nawet współtworzyć ich produkty... CHYBA NIKT NA TE BREDNIE SIĘ NIE NABIERZE? WARTO BYŁOBY DODAĆ JESZCZE WISIENKĘ NA TORCIE.. Każdy Millenialus ma w swoim smartusiu w kalendarzu wpisana datę urodzin okolicznych sklepów także typu Convenience!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9726

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane