Polacy coraz chętniej korzystają z płatności online

Autor: pr 12 sierpnia 2015 10:27

O kolejne 4 pkt. proc. zwiększył się w ciągu roku odsetek klientów banków kupujących online - wynika z tegorocznego badania sektora bankowego zrealizowanego dla Związku Banków Polskich i KIR przez TNS Polska. Sondaż pokazał również, że za zakupy w Internecie wciąż najchętniej płacimy gotówką przy odbiorze. Systematycznie rośnie jednak odsetek klientów korzystających z systemów szybkich płatności internetowych w bankowości elektronicznej.

Z raportu „Społeczeństwo informacyjne w Polsce” opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że w 2014 r. w ponad 10 mln polskich gospodarstw domowych (ok. 77 proc.) był komputer,
a ponad 66 proc. osób w wieku 16-74 lata korzystało regularnie z Internetu. Z kolei badanie “Wizerunek polskiego sektora bankowego”, przeprowadzone przez TNS Polska pokazuje, że zakupy w sieci robi co drugi z klientów banków (55 proc.). Dane te są zbieżne z najnowszym raportem Gemius, w którym  55 proc. respondentów zadeklarowało, że co najmniej raz dokonało zakupów online. Zdaniem Artura Wojtczuka, dyrektora Linii biznesowej płatności internetowe w KIR, na dalszy wzrost rynku e-commerce będzie mieć wpływ doskonalenie tzw. „user experience” i coraz liczniejsze udogodnienia wdrażane przez e-sklepy. - Transakcje w sieci są wygodne, szybkie i coraz bardziej intuicyjne dzięki narzędziom usprawniającym proces zakupowy udostępnianym przez e-sklepy - mówi A. Wojtczuk. - Wdrożenie nowych przepisów o ochronie konsumentów, w tym m.in. wydłużenie czasu na zwrot zakupionego towaru do 14 dni, spowodowało, że zakupy w sklepach internetowych stały się jeszcze bardziej komfortowe - dodaje A. Wojtczuk.  

Za towar lub usługę kupioną online wciąż najchętniej płacimy gotówką przy odbiorze, choć jej  popularność spada. W badaniu realizowanym przez TNS Polska ta forma płatności została wybrana przez 15 proc. ankietowanych, podczas gdy w ubiegłorocznym badaniu wskazało ją 18 proc. respondentów.  

Dla ok. 11 proc. osób uczestniczących w badaniu ważne jest, aby na stronie sklepu znaleźć logo swojego banku, co oznacza możliwość dokonania płatności przez bankowość elektroniczną. Natomiast co dziesiąty ankietowany (9 proc.) zadeklarował, że chce mieć w sklepie internetowym dostęp do różnych form płatności.

Tempo realizacji zamówienia zwykle zależy od tego, jak szybko pieniądze za zakupione towary
czy usługi trafiają do sprzedawcy. Decydując o wyborze  formy płatności, tę zależność bierze pod uwagę 8 proc. badanych. Identyczny odsetek klientów banków szuka na stronie e-sklepu logotypu znanego i sprawdzonego systemu płatności. W porównaniu do ubiegłorocznej edycji badania TNS Polska, kiedy  takiej odpowiedzi udzieliło  4 proc. ankietowanych, wzrost jest dwukrotny.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • artmetic ekonsulting 2015-08-13 03:26:33

    Płatności online na Twojej stronie:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane