Polacy coraz chętniej kupują wina w dyskontach

Autor: Gazeta Wyborcza 28 grudnia 2010 09:55

W ostatnim roku co piąta złotówka przeznaczona na zakup wina wydawana była w dyskontach - informuje Gazeta Wyborcza.

W Biedronce można kupić za 29,99 zł Morando Barolo 2005, podczas gdy w specjalistycznych sklepach za ten trunek trzeba zapłacić 130 zł. Chilijskie Casillero del Diablo z Biedronki to wydatek 29,99 zł, czyli o 10 zł mniej niż w innych sklepach.

Jak informuje Gazeta Wyborcza cena wina Rioja wynosi w delikatesach lub w specjalistycznych sklepach od 50 do ponad 200 zł. W Lidlu to wino było dostępne w akcji promocyjnej za 29,99 zł.

Rocznie Polacy wydają na wino 1,7 mld zł. Spożycie tego trunku rosło u nas w latach gospodarczej prosperity po 15 proc. rocznie. A w okresie spowolnienia gospodarki tempo wzrostu spadło do kilku procent. Udział dyskontów w rynku wina w Polsce będzie dynamicznie rósł.

Zobacz ceny w sklepach Lidl


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane