Polacy coraz chętniej robią zakupy w chińskich e-sklepach

Autor: dlahandlu.pl 25 sierpnia 2016 11:14

Prawie 77 proc. polskich e-konsumentów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Krajami, w których najczęściej kupują są: Chiny (36 proc.), Wielka Brytania (31 proc.), Stany Zjednoczone (24 proc.) i Niemcy (23 proc.) - wynika z badania GfK przeprowadzonego na zlecenie marki PayPal.

Najczęstszym powodem zakupów w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech jest dostęp do produktów niedostępnych w naszym kraju (odpowiednio 27%, 21% i 21% respondentów). Drugim powodem jest lepsza jakość produktów, korzystny kurs walutowy oraz większa różnorodność poszukiwanych produktów i usług. Tylko w wypadku Chin decyzja zakupowa opiera się głównie na korzystnych cenach i jest to najważniejsza motywacja dla 71% polskich e-konsumentów kupujących na tym rynku.

Polacy kupują przede wszystkim ubrania (38%), elektronikę (20%), biżuterię i zegarki (17%). Kategorie takie jak bilety bądź produkty spożywcze również cieszą się rosnącą popularnością. Produkty te zostały kupione przez odpowiednio 37% i 18% konsumentów kupujących online w Polsce w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

Spośród wszystkich przebadanych konsumentów w Polsce 66% nie obawia się dokonywania zakupów w sklepach zagranicznych. Spośród tych kupujących 21% nie przejmuje się odległą lokalizacją firmy, o ile jest to zaufany i rozpoznawalny sprzedawca. Dla 12% badanych w takiej sytuacji najważniejsza jest cena – jeżeli pełen koszt zakupu jest korzystny, nie rozpatrują ponownie zakupów, nawet jeśli w grę wchodzi sprzedawca zagraniczny.

Do zakupów w zagranicznych skelpach najbardziej zachęca darmowa przesyłka, która została wskazana przez 83% badanych. Częstotliwość transgranicznych zakupów mogłaby również zostać zwiększona przez dostępność kuponów, promocji czy zniżek (44%) oraz możliwość skorzystania ze strony sklepu w polskiej wersji językowej (43%).

Polscy e-konsumenci, zapytani o najważniejszy czynnik wpływający na wybór transgranicznej płatności online, wskazują wygodę procesu płatniczego (44%). Wśród kolejnych wyróżników znajdują się: bezpieczeństwo (38%), szybkość procesu (34%) i popularność wśród innych sprzedawców (26%).

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane