PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Polacy deklarują, że na zakupach kierują się składem produktu

Autor: dlahandlu.pl 18 maja 2014 15:55

Z badania On Board PR Ecco Network wynika, że produkty marki Tesco kupiło w ciągu ostatniego roku 64 proc. Polaków. Na kolejnych miejscach znalazły się marki Carrefour (61 proc.), Pilos Lidla (34 proc.) oraz Isana Rossmana (34 proc.). Badani deklarują, że pierwszym czynnikiem, na który zwracają uwagę kupując produkty spożywcze jest ich skład.

Na kolejnych miejscach znalazły się: TiP Reala (29 proc.), Auchan-logo z kciukiem (21 proc.), Domol Rossmann (17 proc.), Krakowski Kredens (17 proc.), Auchan-logo z ptaszkiem (16 proc.), Babydream Rossmann (12 proc. oraz Quechua Decathlon (11 proc.). Jedynie 5 proc. respondentów zadeklarowało, że nie kupiło produktów żadnej marki własnej. Jedynie 1 proc. badanych zapytanych „Które z wymienionych marek określił(a)byś jako marki własne wybranych sieci handlowych?" wybrało prawidłową odpowiedź „wszystkie wymienione marki".

Wyniki pokazują, że skład (53 proc.) oraz jakość (51 proc.) to czynniki determinujące wybór konkretnego produktu spożywczego. Marka ma znaczenie dla jedynie 28 proc. badanych. Czy jest to dowód na coraz popularniejszy trend „transparentności", zgodnie z którym konsumenci chcą być świadomi tego co jedzą, a marka produktu jest czynnikiem drugorzędnym?

- Chociaż marka własna dla wielu konsumentów jest synonimem kompromisu, to coraz częściej konsumenci uważają, że jest to kompromis dla nich korzystny. W kategoriach, w których sprawdzenie jakości, składu czy funkcjonowania produktu jest stosunkowo łatwe, marki własne odnotowują największy wzrost udziału. Sięganie po marki własne ułatwia konsumentom fakt, że wiele z nich na pierwszy rzut oka niczym nie różni się od konkurentów tzw. „markowych". Skład, opakowanie, a często nawet cena nie są już wyróżnikiem. Nie są nim nawet certyfikaty eksperckie czy nagrody konsumenckie. Produkty marek własnych pojawiają się również w górnych segmentach cenowych i oferują „górną" jakość - tłumaczy Tomasz Lis, Head of On Board Brand Strategies & Comms.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11193

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane