PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Polacy gotowi zapłacić więcej w krajowych e-sklepach

Autor: pr, dlahandlu.pl 8 lutego 2016 11:59

Zakupowy patriotyzm jest faktem. Rośnie znaczenie pochodzenia produktów, które kupujemy. 64% ankietowanych przez Ceneo.pl internetowych klientów zdecydowanie zadeklarowało, że pochodzenie produktu, który zamierza kupić, jest dla nich jednym z ważniejszych kryteriów wyboru.

REKLAMA

- Wynik napawa optymizmem. Pokazuje, że stajemy się dojrzałym rynkiem, a działający na nim producenci wierzą, że warto inwestować w jakość produktów i wizerunek marki  eksponującej jej polski rodowód – mówi Marcin Łachajczyk, dyrektor zarządzający Ceneo.pl - Nasze badanie pokazuje też, że to opłacalna strategia, bo poszukiwanie polskich produktów przez klientów to nie tylko górnolotne deklaracje – ponad połowa (54%) z nich jest w stanie zapłacić więcej za produkt polski niż za zagraniczny ekwiwalent, a różnica nie będzie marginalna - podkreśla.

 Okazało się, że przy założeniu, że zagraniczny produkt kosztuje 100 zł – ponad jedna trzecia klientów jest w stanie zapłacić za polski ekwiwalent 110zł, a kolejne 33% - nawet 130 zł. Dla 10% klientów cena zupełnie nie gra roli – zawsze wybiorą produkt polski.

Pojęcie „polskości” jest jednak nieco rozmyte. Dla 65% to oczywiście produkt wytwarzany na terenie naszego kraju. Połowa klientów uważa, że powinna wytwarzać go firma, która jest w Polsce zarejestrowana i tu płaci podatki. Sporo osób – niemal 40% - uważa, że wszystkie składowe i komponenty towaru muszą być wykonane na rodzimym rynku. O polskości produktu świadczą też stojąca za nim polska myśl techniczna (27%) lub fakt, że producent zatrudnia polskich pracowników (24%). Tylko jedna piąta (19%) klientów przyznaje prawo do polskości produktom wytwarzanym przez polskie firmy należące do międzynarodowych koncernów.

 

 

 

 

  • Radosław Czapnik 2016-02-12 08:09:14

    W Polsce już wyraźnie widać wpływ  "Patriotyzmu konsumenckiego". Co więcej, istnieje przekonanie, że rodzime marki oferują korzystniejszą relację jakości do ceny niż zagraniczna konkurencja. Klienci decydują się na polskie marki, ponieważ często wyróżniają się na tle konkurencji pod względem tradycji, jakości czy regionu pochodzenia.

    Promocją polskich produktów zajmujemy się na platformie RegioHurt, szukamy nowych producentów do współpracy. Zapraszamy do przesyłania propozycji.

  • Ola 2016-02-08 18:13:50

    Gdyby części zamienne do polskich produktów były tańsze kupowałabym polskie produkty. Niestety, części są bardzo drogie dlatego kupuję i będę kupować produkty zagraniczne jeśli chodzi o sprzęt agd

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14238

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA