Polacy kupują świeże ryby w hipermarketach i supermarketach

Autor: www.dlahandlu.pl za Gfk 10 sierpnia 2016 13:10

Polacy kupują świeże ryby w hipermarketach i supermarketach fot. za pixabay.com.pl

Według danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK w skali roku polskie gospodarstwa domowe przeznaczają na zakup ryb świeżych ponad 1,4 miliarda złotych. W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku kwota ta wzrosła o ponad 6 proc. W podobnym tempie rośnie wolumen zakupów tej kategorii. W ciągu ostatnich 12 miesięcy osiągnął on poziom 66,5 mln ton.

87 proc. polskich gospodarstw domowych przynajmniej raz w roku kupuje świeże ryby. Warto przy tym zauważyć, że przeciętny nabywca wrzuca około pół kilograma ryb do swojego koszyka i czyni tak rzadziej niż raz na miesiąc, zwykle 10 razy w roku, płacąc za ten zakup blisko 11 zł. Trudno przy tym stwierdzić, którzy producenci są liderami na tym rynku, gdyż zaledwie 20 proc. kupowanych artykułów w tej kategorii stanowią produkty pakowane fabrycznie.

Biorąc pod uwagę miejsce zakupu, najwięcej ryb świeżych kupowanych jest w hipermarketach i supermarketach, które łącznie odpowiadają za blisko 35 proc. rynku w ujęciu ilościowym. Na handel tradycyjny przypada około 34 proc. wolumenu sprzedaży, z czego 19 proc. przypada na sklepy specjalistyczne. Z roku na rok ten kanał zakupów traci jednak udziały na rzecz dyskontów, gdzie obecnie kupujemy 22 proc. ryb świeżych.

Gatunkami najszybciej zyskującymi na popularności są pstrąg i łosoś.

Analizowana kategoria obejmuje ryby świeże, które po złowieniu nie zostały poddane procesowi jakiegokolwiek przetworzenia oraz ryby wędzone i marynowane.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,37

  • Min

    2,25

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane