Polacy kupują żywność luksusową raz na miesiąc bądź rzadziej

Autor: dlahandlu.pl 10 listopada 2015 13:05

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez grupę IQS na zlecenie Lidl Polska, większość Polaków kupuje luksusową żywność raz na miesiąc lub rzadziej. Konsumentów odstrasza cena produktów (77%), ograniczona dostępność (21%) oraz niewiedza na temat ich przygotowania (17%).

Wśród produktów uznawanych przez polskich konsumentów za luksusowe znalazły się m.in.: kawior (85%), homary (85%), trufle (72%) i krewetki (53%) oraz kiełbasa z dziczyzny (58%). Zaliczamy do nich także żywność ekologiczną (41%) – szczególnie często jest to opinia kobiet (47% vs. 35% mężczyzn) i mieszkańców największych miast (50%). Co ciekawe, Polacy częściej za luksusowe uznają produkty wyprodukowane w kraju (16%), a nie zagraniczne (12%). Opinia ta przeważa wśród osób kupujących bardzo często artykuły spożywcze premium.

Dostrzegając potencjał segmentu premium sieć Lidl, która po raz kolejny wprowadza przed świętami ofertę Deluxe, w której znajdą się m.in. perliczka świeża, daktyle suszone Medjool, wędzony filet z piersi kaczki, czy szynka parmeńska.

48% badanych kupuje produkty luksusowe na święta – Boże Narodzenie i Wielkanoc. Na specjalne okazje najchętniej serwujemy pieczone mięso/pieczeń (26%), schabowy, gołąbki i bitki (20%). Coraz chętniej sięgamy jednak po produkty takie jak homar (11%) lub krewetki (8%).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane