Polacy lubią potrawy jednogarnkowe - rośnie rynek dań gotowych i półproduktów

Autor: dlahandlu.pl 30 maja 2017 09:26

Według raportu GfK Consumer Life 21 proc. konsumentów uważa się za prawdziwych pasjonatów jedzenia i gotowania. Jednak gotowanie, które Polacy lubią, musi być łatwe i szybkie. 51 proc. z nas preferuje posiłki, których przygotowanie nie zajmuje dużo czasu, czego efektem jest wzrost popularności dań jednogarnkowych w ostatnich 2 latach.

Obecnie tego typu dania przygotowujemy średnio 5 razy w miesiącu, w porównaniu do 3 razy w 2014 roku. W tym kontekście nie może też dziwić dynamiczny rozwój rynku dań gotowych i wszelkiego rodzaju półproduktów.

Jak podaje Gfk, odsetek Polaków lubiących gotować jest zbliżony do łącznego odsetka Polaków, którzy bądź otwarcie nie lubią gotować, bądź po prostu nie umieją.

Lubiących gotować jest niemal tyle samo, co w 2014 roku (45 proc.), jednak w perspektywie 20 lat widać wyraźny trend spadkowy. Zdecydowanie większymi entuzjastkami gotowania są kobiety. 72 proc. z nich lubi czynności związane z przygotowywaniem posiłków. Wśród mężczyzn odsetek ten wynosi jedynie 16 proc.

Co ciekawe, gotowanie dla kogoś sprawia nam więcej przyjemności niż gotowanie dla siebie. Przyglądając się fazom życia respondentów, obserwujemy, że wśród rodzin z dziećmi odsetek lubiących gotować jest znacznie wyższy niż wśród starszych rodzin bez dzieci. 
W porównaniu do 2014 roku znacząco wzrósł odsetek Polaków deklarujących niechęć do gotowania – z 29 do 38 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8450

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane