PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Polacy mogą dłużej poczekać na przesyłkę, ale chcą darmowych dostaw

Autor: dlahandlu.pl 24 listopada 2016 10:51

Czym kierują się sklepy podpisując długoterminowe umowy na usługi logistyczne? Z sondażu przeprowadzonego wśród sklepów obecnych na Ceneo.pl wynika, że najważniejsza jest cena przesyłki – jako kluczowe kryterium wskazało ją niemal 80% badanych. Tuż za nią  - z wynikiem 70%  - plasuje się terminowość realizacji zleceń. Istotne z punktu widzenia sklepu są także jakość obsługi klientów (50%) oraz bezpieczeństwo przesyłek (45%). Zdecydowana większość sklepów dobrze ocenia swoich dostawców – 86% poleciłoby ich innym sklepom.

REKLAMA

Z kolei z tegorocznej edycji raportu „E-zakupy 2016” zrealizowanego przez serwis Ceneo.pl we współpracy z TNS Polska wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat spadł odsetek klientów, którzy uważają, że koszty dostawy są zbyt wysokie (z 65% do 52%). Pomimo tego, że godziny pracy firm kurierskich są dla wielu z nich problematyczne, to w tym roku – podobnie jak w ubiegłym – dwóch na trzech internautów (67%) jest zdania, że kurierzy są elastyczni tj. z przesyłką przyjeżdżają w miejsce i w czasie, który się im wskaże. Już ponad 80% (wzrost o 5 punktów procentowych) klientów nie przeszkadza fakt, że robiąc zakupy przez Internet muszą czekać na dostawę. Z pewnością takie oczekiwanie łatwiej zaakceptować, gdy przesyłka oraz cała transakcja jest tańsza: niemal 90% klientów przyznaje, że jest w stanie poczekać dłużej na dostawę, jeśli jest darmowa. Okazuje się, że, mając do wyboru: szybką dostawę, ale łączącą się z kosztem lub darmową dostawę, ale dłuższy czas oczekiwania na dostarczenie, polscy internauci wybierają rozwiązanie bezkosztowe.

 - W świetle takich wyników nie dziwi zatem rosnąca popularność Dnia Darmowej Dostawy wśród klientów. Również na co dzień oferty bez dodatkowych kosztów transportu cieszą się znacznie większą popularnością. Sklepy zauważyły taki  trend i coraz częściej gwarantują darmową dostawę standardowo lub w gorących zakupowych okresach. Z naszych sondaży wynika, że przed Świętami aż 60% sklepów obecnych na Ceneo.pl planuje wprowadzenie darmowej dostawy przez cały grudzień – mówi Katarzyna Stehlik dyrektor Działu Handlowego Ceneo.pl.   

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16533

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA