Polacy myślą, że Biedronka jest sponsorem Euro 2012

Autor: wyborcza.biz 13 kwietnia 2012 09:16

Spośród sponsorów Euro 2012 tylko Coca-Cola i Wedel są rozpoznawane przez ponad 10 proc. internautów - wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych. Aż 15 proc. ankietowanych jako sponsora wskazało błędnie Biedronkę - podał serwis Wyborcza.biz.

Aż 15 proc. badanych błędnie za sponsora uznało sieć sklepów Biedronka, która sponsoruje jedynie reprezentację Polski. Dzięki umiejętnej kampanii reklamowej kojarzy się ona jednak kibicom z całą piłkarską imprezą. W branży reklamowej taktykę taką nazywa się ambush marketingiem albo marketingiem zwodniczym.

Skutecznie w świadomości kibiców zaistniał także inny sponsor reprezentacji - piwo Warka, którego spontanicznie wskazało 8 proc. internautów. Oficjalnego sponsora Euro 2012, czyli Carlsberga, wskazało zaledwie 6 proc. osób. 5 proc. błędnie uznało, że sponsorem z branży piwnej jest Tyskie.

Fatalną rozpoznawalność jako oficjalni sponsorzy mają na razie Bank Pekao SA, Canon, Continental, Kia i Sharp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane