Polacy na e-zakupy wydali w 2011 roku 4,5 mld euro

Autor: dlahandlu.pl 26 stycznia 2012 09:23

Zraportu Centre for Retail Research, przygotowanego na zlecenie porównywarki Kelkoo wynika, że w 2011 roku Europejczycy wydali na zakupy w sklepach internetowych 200,5 miliarda euro, czyli o 18,7 proc. więcej niż w 2010 roku.

Statystyczny Polak wydał na e-zakupy 458 euro, co dało nam ostatnie miejsce w zestawieniu. Polacy statystycznie kupili też najmniej produktów -15. W przeliczeniu za jeden zakup także płacilśmy najmniej w Europie, czyli 30,51 euro.

Z raportu wynika, że wydatki na zakupy online stanowiły w zeszłym roku 7,8 proc. całkowitej wartości handlu w Europie. Prognoza na 2012 rok zakłąda, że e-commerce będzie stanowił 8,8 proc. europejskiego handlu. W Polsce ten udział wynosi jedynie 3,1 proc. Polska wyróżnia się natomiast pod względem wzrostu wartości rynku e-commerce, który w okresie 2010-2011 miał 33,5 proc. dynamikę.

Autorzy raportu uważają, że w 2012 roku europejscy konsumenci wydadzą na internetowe zakupy 232,7 miliarda euro - o 16,1 proc. więcej niż w 2011 r. W Polsce wzrost ma sięgnąć 24 proc., z 4,51 do 5,59 miliarda euro.  W ten sposób kolejny raz z rzędu Polska.ma być najszybciej rozwijającym się rynkiem e-commerce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane