Polacy najbardziej lojalni wobec barów i kawiarni

Autor: pr 6 kwietnia 2016 14:28

Restauracje, bary, kawiarnie – to lokale, do których Polacy deklarują największą lojalność. Jednak ponad 75 proc. osób jest skłonnych eksperymentować właśnie w przypadku usług gastronomicznych - wynika z badania  „Lojalność konsumencka 3.0”, przeprowadzonego przez Kekemeke o lojalności konsumenckiej w branży usługowej.

Jak pokazują wyniki badania, Polacy są najbardziej lojalni usługom z branży gastronomicznej. Ponad
połowa respondentów wskazuje restauracje i bary (60,5%) oraz kawiarnie (9,6%) jako miejsca,
którym są najbardziej lojalni. Usługom fryzjerskim wiernych jest 24,8% badanych, a kosmetycznym
tylko 3,2%. Pozostałe 2,0% osób wskazuje m.in. usługi samochodowe, takie jak stacje benzynowe czy myjnie. Lojalność konsumentów idzie w parze z polecaniem ulubionych usług – prawie 90%
respondentów wskazało usługi branży gastronomicznej, jako te najczęściej polecane znajomym.
Restauracje i bary najczęściej rekomenduje 80,9% osób, a kawiarnie 9,5%.

Co przede wszystkim decyduje o tym czy klient wraca i poleca dany lokal swoim znajomym? Aż 64,1% badanych wskazało jakość produktu lub usługi jako najważniejszy czynnik w rekomendowaniu lokalu. Za istotny wskaźnik uznano również atmosferę miejsca (13,5%) oraz profesjonalizm (10,7%). Analogiczne czynniki respondenci wskazali przy odradzaniu lokalu usługowego. Ponad połowa osób (54,6%) twierdzi, że niska jakość produktów lub usługi jest skłonna wpłynąć na odradzanie danego miejsca.

Jak się okazuje, ogromne znaczenie w branży usługowej ma również obsługa klienta. Ten czynnik w
usługach fryzjerskich wskazało aż 61% ankietowanych, a w branży gastronomicznej – 54%.
Usługodawcy chcąc zatrzymać klienta i, coraz częściej decydują się na wykorzystanie programu
lojalnościowego. Jak wynika z badania „Lojalność konsumencka 3.0”, 44,7% Polaków korzysta 1-2
programów lojalnościowych, a 33,2% nawet z 3-4. Najwięcej programów lojalnościowych posiadają
klienci branży gastronomicznej – 55,9% w restauracjach i barach. Respondenci wskazali też inne
usługi, np. stacje paliw (12,1%) oraz sklepy z odzieżą (11,1%). Czynniki motywujące konsumentów do
korzystania z programów lojalnościowych to przede wszystkim profity, które są z nimi związane.
Bonusowe produkty czy usługi, promocje lub nagrody zachęcają klientów do wykorzystywania
programów lojalnościowych w codziennej konsumpcji. Aż 65,7% respondentów uważa, że nagrody
rzeczowe (np. darmowe jedzenie, usługa) przynoszą im najwięcej radości. Rabaty docenia 23,1%
osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane