Polacy optymalizują zakupy w centrach handlowych

Autor: propertynews.pl 3 stycznia 2012 10:06

Polacy w okresie największego spowolnienia gospodarczego nie zacisnęli wyraźnie pasa, ale zdaniem Tomasza Lisieckiego, dyrektora zarządzającego firmą TriGranit Development Polska, 2012 rok będzie okresem zdecydowanej walki o koszyk zakupowy klientów.

- Mimo że odpowiedzialność centrów handlowych jest wciąż wysoka, widać, że klienci wydają mniej. W grudniu, przed świętami, wyprzedaże sięgały do 50 proc. To chyba o czymś świadczy - mówi Lisiecki.

Z kolei Jan Mroczka, prezes zarządu spółki Rank Progress SA, zwraca uwagę, że jednym z wyzwań, które przyniesie 2012 rok, będzie takie sprofilowanie oferty centrów handlowych, by odpowiadały one na potrzeby określonego rynku.

- W obliczu możliwego zmniejszenia konsumpcji, klienci szukać będą tańszych produktów i usług. Część zakupów odbywać się będzie poprzez sprzedaż elektroniczną, ale klienci nie zrezygnują z odwiedzania galerii handlowych - uważa Mroczka. - Zadaniem dla ich właścicieli będzie natomiast przyciągnięcie ich ciekawą i atrakcyjną ofertą, szeregiem udogodnień oraz akcjami marketingowymi odpowiednio eksponującymi i pozycjonującymi obiekt - dodaje.

Polacy nie chcą zaakceptować obniżenia standardu życia, ale optymalizują swoje zakupy, co powinno być drogowskazem dla handlowców. - Będzie się liczyć jakość za dobrą cenę. Kluczowa w podejmowaniu decyzji zakupowych będzie wartość dodana - czyli sposób przeprowadzenia transakcji, pozytywne emocje, przyjazne otoczenie, komfort, programy lojalnościowe - przekonuje Agata Brzezińska, dyr. ds. najmu w Neinver Polska. - Dziś sam produkt - niezależnie od tego, czy jest sukienką, czy centrum handlowym - już nie wystarczy - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11022

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane