REKLAMA
REKLAMA

Polacy piją piwo, o ile kosztuje 2 zł

Autor: gazeta.pl 7 września 2014 13:29

Statystyczny Polak najchętniej pije piwo jasne, wodniste, no i tanie. Najlepiej jeśli puszka kosztuje jakieś 2 zł - pisze serwis gazeta.pl.

REKLAMA

Liderem są piwa z kategorii mainstream, a więc wszystkie rodzaje Lecha, Tyskiego i Żywca - posiadają one 47,5 proc. rynku. Polak, idąc do sklepu, wkłada do koszyka w pierwszej kolejności tzw. lagera, czyli jasne piwo, z niewielką goryczką, które według wielu smakoszy smakuje jak woda. W sumie lagery stanowią aż 74 proc. całego rynku piwa.
Druga rzecz - Polak chce pić piwo, ale tanie. Z danych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce na koniec 2012 roku wynika, że aż 33,6 proc. pitego przez nas piwa zalicza się do kategorii economy. To najtańsze piwa, których cena wynosi poniżej 2,34 zł. Czemu akurat tyle? To ok. 90 proc. średniej rynkowej ceny piwa, która obecnie waha się w granicach 5,20 zł za litr.
Tak duży wzrost najtańszej kategorii (w 2011 roku stanowiły tylko jedną czwartą rynku) zawdzięczamy rosnącej popularności dyskontów, które, podobnie jak inne sieci handlowe, produkują piwa pod marką własną.

  • Krzysztof 2014-09-08 12:17:59

    "Wszystkie odmiany Lech Tyskiego i Żywca" To jakiś dziwny worek został stworzony przez autora tego artykułu. Marki takie jak Lech oraz Żywiec są markami Premium, a nie mainstream w przeciwieństwie do Tyskiego. Poza tym jeśli posiadają one 47,5% rynku to znaczy że połowa wartości sprzedawanych piw jest w przedziale cenowym 2,50 - 3,50 w zależności od przyjętej przez sieć strategii, także nie jest to cena poniżej 2 zł... jak w tytule.

    Próba obrony zadanej w nagłówku tezy, za pomocą danych z 2011 roku to równie z nie jest najlepszy pomysł, tym bardziej że są dostępne dane za 2013 rok od ACNielsena.



    Zwróciłbym uwagę na jeszcze jeden aspekt, wolumen sprzedaży piw w Polsce jest wciąż budowany przez "heavy userów" osoby o niskiej zasobności portfela, w dużej mierze pracujących fizycznie 8-10h, i pijących 2-3 piw każdego dnia, 365 dni w roku - na tych konsumentach opiera się największe spożycie w Polsce. A zatem marki economy, które rządzą na polskim rynku to oprócz marek własnych sieci handlowych trzeba liczyć się z Żubrem, Tatrą i Harnasiem.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12556

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA