PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Polacy popierają reklamę wyrobów winiarskich, ale nie chcą sprzedaży alkoholu online

www.portalspozywczy.pl 26 października 2016 14:32

- Polacy przychylają się do możliwości reklamy wyrobów winiarskich: wina, miodów pitnych i cydrów, a ich sprzeciw budzi możliwość sprzedaży alkoholu przez internet. Największy podział występuje w kwestii ograniczenia liczby punktów sprzedaży alkoholu - mówił Jerzy Kwaśniewski, prezes ZP Polska Rada Winiarstwa podczas konferencji "Głos Polaków w sprawie wina".

Podczas konferencji prezes ZP PRW zaprezentował wyniki badań zleconych przez Radę i przeprowadzonych przez IBRiS w październiku 2016 r. na ogólnopolskiej próbie losowej tysiąca Polaków.

Respondenci byli pytani m.in. o to czy państwo powinno zezwalać na reklamę poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych. 56 proc. ankietowanych popiera możliwość reklamy piwa pod pewnymi warunkami. Więcej, bo 62 proc. pytanych opowiedziało się za możliwością reklamy wyrobów winiarskich, jak wina, miody pitne i cydry, choć w obecnym stanie prawnym jest ona ustawowo zabroniona. Przeciwnych reklamie piwa i wyrobów winiarskich było odpowiednio: 40 proc. i 33 proc. badanych.

Większość badanych (51 proc. wobec 42 proc. głosów przeciwnych) opowiedziało się za zezwoleniem na promocję w mediach kultury spożycia alkoholu oraz wiedzy o kulturze winiarskiej w połączeniu z prezentacją konkretnych produktów.

Według badania IBRiS Polacy są przeciwnikami sprzedaży alkoholu przez internet (70 proc. negatywnych odpowiedzi wobec 26 proc. pozytywnych). Jednak, jak wykazało badanie, jedynie 3 proc. respondentów kiedykolwiek kupowało alkohol on-line.

Ankieterzy zapytali także Polaków o zdanie na temat reglamentacji punktów sprzedaży alkoholu. Ponad 54 proc. badanych (41 proc. przeciwko) uważa, że prawo powinno umożliwiać gminom regulację maksymalnej liczby punktów sprzedaży alkoholu. Wprowadzenie zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych popiera niespełna 40 proc. badanych wobec 56 proc. głosów przeciwnych. Najdalej idący postulat wprowadzenia w miastach obszarów objętych zakazem sprzedaży alkoholu popiera 68 proc. ankietowanych wobec 28 proc. głosów przeciwnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane