REKLAMA
REKLAMA

Polacy robią świąteczne zakupy na ostatnią chwilę. Parę lat temu szał zakupowy rozkładał się na cały grudzień

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 15 grudnia 2015 10:26

Blisko połowa Polaków (46%) liczy w tym roku na świąteczne promocje i przeceny, które pojawiają się w szczycie sezonu. - Z roku na rok widzimy, jak Polacy powstrzymują się z zakupami do ostatniej chwili, licząc na gest handlowców, promocje i zaczynające się wtedy zimowe wyprzedaże. Tydzień poprzedzający święta jest dziś najgorętszym w polskim kalendarzu handlowym. Tylko w galeriach handlowych notujemy w tym czasie nawet dwukrotny wzrost odwiedzin i obrotów. Tymczasem jeszcze parę lat temu szał zakupowy rozkładał się na cały grudzień - mówi Piotr Gajda, dyrektor Silesia City Center.

REKLAMA

- Jeszcze kilka lat temu kupowaliśmy nerwowo i pod wpływem chwili, a same zakupy były rzadko planowane. Dziś jesteśmy pragmatyczni, planujemy, obserwujemy promocję, nauczyliśmy się już taktyk handlowców i wiemy, kiedy szerzej otworzyć portfele. Ponadto coraz częściej odkładamy zakupy na ostatnią chwilę, bo wiemy czego chcemy - mówi Piotr Gajda.

 Mamy także do tego źródła. Już 32 proc. z nas zakupy w galerii handlowej zaczyna od przejrzenia sklepów internetowych. Tzw. webrooming, czyli zapoznanie się z ofertą w sieci i zakup w sklepie stacjonarnym zyskuje na popularności. Chętnie sięgamy także po gazetki i katalog sklepów (22 proc.). 1 na 10 Polaków zagląda także do social mediów sklepów.

 - Dzisiejszy konsument jest zdecydowanie lepiej przygotowany do zakupów świątecznych niż ten 5 lat temu. Rozumie mechanizmy promocji i swoje prawa. Wie przy tym gdzie szukać rzeczy w atrakcyjnych cenach i ile może zwlekać z ich zakupem. To nowy typ klienta - rozsądny sprinter zakupowy - mówi Piotr Gajda.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12556

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA