Polacy wolą kupować świeżą żywność w specjalistycznych sklepach niż w supermarketach

Autor: www.dlahandlu.pl 6 kwietnia 2013 00:20

Polacy wolą kupować świeżą żywność w specjalistycznych sklepach niż w supermarketach

Według deklaracji Polaków wydatki na świeżą żywność stanowią 45 proc. ich wydatków na artykuły spożywcze i środki higieny. Co ciekawe, gdy statystyczny Europejczyk deklaruje wybór supermarketu na miejsce zakupu świeżej żywności, polski konsument wskazuje, iż najczęściej wybiera sklep specjalistyczny.

Według danych firmy Nielsen wybór sklepu specjalistycznego najczęściej deklarujemy dla zakupu mięsa i drobiu - co trzeci Polak na takie zakupy udaje się do sklepu mięsnego. Kupując ryby i owoce morza 29 proc. respondentów wskazuje na wybór sklepu rybnego, podczas gdy statystyczny Europejczyk zdecydowanie opowiada się za zakupami ryb i mięsa w supermarkecie, a sklepy specjalistyczne wybiera mniej niż 1/5 klientów. 30 proc. Polaków po pieczywo udaje się do piekarni.
Dokonując wyboru sklepu w którym kupujemy świeżą żywność zwracamy największą uwagę na świeżość produktu (co czwarty z konsumentów deklaruje, iż jest to dla niego najważniejszy czynnik), w dalszej kolejności na atrakcyjną ofertę i promocje oferowane przez sklep oraz dobrą relację ceny do jakości. Jak wyjaśniają eksperci firmy Nielsen czynnik finansowy jest mniej istotny dla przeciętnego Europejczyka, który poza świeżością produktów wysoko ceni wygodę i oszczędność czasu. W odpowiedziach polskich respondentów największy wpływ tych czynników obserwujemy na wybór miejsca zakupu pieczywa (jest to czynnik istotny dla 16 proc. respondentów).
Nieco inaczej wyglądają deklaracje w przypadku zakupu nabiału - najbardziej skłonni jesteśmy do zakupów w dyskontach (30 proc.) oraz supermarketach i sklepach spożywczych, których wybór deklaruje po 21 proc. Polaków. Najważniejszym czynnikiem na jaki zwracamy uwagę wybierając miejsce zakupu nabiału są ceny - atrakcyjna oferta, promocje czy stosunek jakości do ceny.
Według danych firmy Nielsen co czwarty Polak kupuje owoce i warzywa w sklepach specjalistycznych, a co piąty na targu lub bazarku. 10 proc. respondentów deklaruje, iż możliwość samodzielnego wyboru produktów ma wpływ na decyzje odnośnie wyboru punktu zakupu tej kategorii. Podobnie jak dla zakupu mięs czy warzyw i owoców, najwyższy odsetek odpowiedzi notuje świeżość oferowanych produktów, jest to najistotniejszy czynnik wyboru sklepu dla 1/4 kupujących. Na zakupy warzywno-owocowe udajemy się średnio ponad trzy razy w tygodniu.
Badanie Nielsen Global Survey dotyczące zakupów świeżej żywności zostało przeprowadzone pomiędzy 10 sierpnia a 7 września 2012 roku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane