REKLAMA
REKLAMA

Polacy zaczynają więcej wydawać w branży horeca niż w sklepach spożywczych

Autor: pr 19 sierpnia 2014 12:17

Jak donosi GUS, Polacy pierwszy raz od kilkunastu lat zostawili więcej pieniędzy w branży Horeca niż w sklepach spożywczych.

REKLAMA

W 2013 roku po raz pierwszy od dekady dochody właścicieli sklepów spadły. Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego, Polacy wydali na indywidualne potrzeby żywnościowe 165,8 mld zł, czyli 300 mln mniej niż w roku 2012. W zestawieniu ujęto sklepy, hurtownie, stacje benzynowe, targi i bazary, a także producentów żywności.

Jednak co ciekawe, w restauracjach i sklepach wzrosła sprzedaż gotowych posiłków kupowanych jako lunch do pracy. Sprzedaż w placówkach gastronomicznych w roku 2013 osiągnęła rekordowy poziom 25,1 mld zł. Dla porównania, w całym roku 2012, kiedy to odbywały się Mistrzostwa Europy, wartość sprzedaży w gastronomii wyniosła 24,3 mld zł. O Ponad 42% w ciągu ostatniej dekady wzrosła też liczba restauracji - z 9716 do 16 936 lokali. Spadła za to ilość barów i punktów gastronomicznych: jednych i drugich jest mniej o 38% w stosunku do 2005. Michał Rokosz, Dyrektor Zarządzający portalu i aplikacji do zamawiania jedzenia foodpanda wyjaśnia - Wymagania Polaków wzrosły i oczekujemy od właścicieli lokali gastronomicznych podobnego standardu obsługi jak na zachodzie. Ponadto, zmianie uległy również nasze upodobania kulinarne: coraz częściej jadamy posiłki, które jeszcze 10 lat temu były uważane za egzotyczne. 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA