REKLAMA
REKLAMA

Polacy zadowoleni z jakości obsługi w sklepach wielkopowierzchniowych

Autor: www.dlahandlu.pl 17 marca 2016 11:24

Z sondażu ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy mają zastrzeżenia do jakości obsługi niemal we wszystkich branżach. Zdecydowanie najlepiej oceniana jest jakość obsługi na stacjach benzynowych, najgorzej zaś w publicznych placówkach zdrowia.

REKLAMA

Przyjmując ocenę w skali od 1 do 5 respondenci ocenili obsługę sklepów wielkopowierzchniowych na 3,73 (drugie miejsce za stacjami benzynowymi), obsługę małych sklepów branżowych na 3,52, a małe sklepy osiedlowe na 3,47.

- Patrząc na wyniki badania dotyczącego satysfakcji z jakości obsługi w poszczególnych miejscach odwiedzanych na co dzień widać, że Polacy nie są skłonni do wystawiania najwyższych ocen. Warto na pewno zwrócić uwagę na kilka obszarów. Jednym z nich jest kolej, która w prawdzie w rankingu ogólnym jest daleko w tyle, jednak wyraźnie widać, że respondenci dostrzegają tutaj poprawę jakości. Zaskakujący jest wynik banków, które plasują się w drugiej połowie rankingu, czyli zadowolenie z nich jest poniżej średniej. Co więcej, wskaźnik wskazujący na poprawę lub pogorszenie jakości w ciągu ostatnich lat jest jednym z najniższych. Oznacza to, że klienci w większym stopniu dostrzegają poprawę jakości obsługi na kolei czy w komunikacji miejskiej niż w instytucjach bankowych - komentuje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

- Zdecydowanie najgorzej oceniane są przychodnie publicznej opieki zdrowotnej, jednak to nie dziwi, gdyż ta sfera od wielu lat oceniana jest przez społeczeństwo negatywnie. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że prywatna opieka zdrowotna nie dostała o wiele wyższej oceniona niż publiczna. Może wynikać to z faktu, że osoby chore w trudnej jednak dla siebie sytuacji wymagają wyjątkowej obsługi i są znacznie bardziej wrażliwe na wszelkie niedogodności niż np. podczas robienia zakupów w sklepie. Ponadto, służba zdrowia, od lat cieszy się raczej niepochlebną reputacją i znacznie częściej mówi się publicznie o jej złej kondycji niż o tym, co jest pozytywne. Nie dotyczy to zresztą tylko naszego kraju. Badania dotyczące satysfakcji ze służby zdrowia w innych krajach również pokazują, że społeczeństwo nie jest zadowolone z tej sfery usług. Zdecydowanie najlepiej postrzegana jest obsługa na stacjach benzynowych. Może to wynikać z faktu, że stacje benzynowe już dawno przestały być wyłącznie miejscem, gdzie tankujemy benzynę i - choćby poprzez wprowadzenie bogatej oferty w barach kawowych - stały się miejscem odpoczynku podczas podróży, gdzie można napić się dobrej kawy i zjeść coś, tez na ciepło - dodaje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (wywiady online na panelu do badań internetowych epanel.pl) przez ARC Rynek i Opinia na przełomie stycznia/ lutego 2016. Liczba respondentów: 1022 osób.

  • czyt. 2016-03-21 08:59:44

    "Przymulając ocenę w skali od 1 do 5 respondenci ocenili obsługę sklepów wielkopowierzchniowych na 3,73 (drugie miejsce za stacjami benzynowymi), obsługę małych sklepów branżowych na 3,52, a małe sklepy osiedlowe na 3,47."



    "Przymulając"? :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA