REKLAMA
REKLAMA

Polakom mięso kojarzy się z sytością, więc króluje w gazetkach sieci handlowych

Autor: dlahandlu.pl 28 marca 2014 13:40

Naukowcy i dietetycy wiedzą swoje - podstawą pożywienia powinny być produkty zbożowe, najlepiej pełnoziarniste, oraz warzywa i owoce. Konsumenci i sieci największych sklepów wiedzą zaś swoje - jedzenie mięsa to w Polsce przyjemność i obowiązek. Dlatego najczęściej to właśnie schab wieprzowy, szynka wieprzowa, łopatka wieprzowa, a czasem pierś z kurczaka wabią klientów do sklepów wielkopowierzhniowych- wynika z analizy Okazjum.pl.

REKLAMA
Z analizy Okazjum.pl wynika, że choć pierwsze strony gazetek przyciągają mięsem najczęściej w sieci Kaufland, to jednak najlepsze uzasadnienie uwielbienia dla mięsa i jego stałej obecności w reklamach dostarcza sieć Real. Na stronie internetowej w kąciku kulinarnym informuje wprost, że mięso to jeden z ważniejszych elementów pożywienia dla Europejczyków, a nieco dalej, że „w diecie większości Europejczyków mięso stanowi ok. 35 proc. codziennego spożycia, dlatego w sklepach Reala dział mięsny jest mocno rozbudowany i oferuje szeroki wybór produktów o znakomitej jakości i świeżości (...)."
Podejście Reala, akceptujące słabość Europejczyków do mięsa, widoczne jest nie tylko na pierwszych stronach gazetek sklepowych, ale też na billboardach w dużych miastach, gdzie płaty karkówki wieprzowej potrafią przyciągnąć uwagę przechodniów i wprawić w roztargnienie kierowców.

Pośród przeanalizowanych przez Okazjum.pl materiałów wyróżniają się gazetki Tesco, które zdecydowanie większy nacisk kładą na eksponowanie środków czystości - przede wszystkim proszków do prania, płynów do płukania i papieru toaletowego, które przewinęły się przez pierwsze strony gazetek aż 11 razy, podczas gdy w analizowanym okresie mięso (w postaci łopatki, karkówki, kabanosów i boczku) pojawiło się siedmiokrotnie. Kaufland wyważył udział mięs i wędlin na pierwszych stronach gazetek. Równie często jak mięsa pojawiają się na nich środki czystości.

We wszystkich sieciach handlowych częste jest również prezentowanie dwóch konkretnych produktów - proszków do prania oraz kawy. - To co znajduje się na pierwszej stronie gazetki reklamowej jest z definicji najatrakcyjniejszą ofertą w danym sklepie - mówi Dawid Piaskowski założyciel Okazjum.pl. - Marketingowcy z pewnością wiedzą, co robią, gdy decydują się wabić Polaków mięsem i wędlinami. Stawiam tezę, że są to produkty, które kojarzą się konsumentom z poczuciem sytości i stanem dostatku. Nie są może zbyt wdzięcznym obiektem do fotografowania, ale jak widać hipermaketów to nie zraża. Odrobina pieprzu, przyłożenie listka pietruszki czy koktajlowego pomidorka widać wszystko załatwia - dodaje Piaskowski.

Okazjum.pl przeanalizował pierwsze strony gazetek sieci hipermarketów: Kaufland, Carrefour, Real, Tesco i Auchan wydanych w okresie od 2 stycznia do 26 marca 2014 r. i produkty tam prezentowane zestawił według kategorii: mięso (w tym wędliny) nabiał, środki czystości, napoje, owoce i warzywa, słodycze oraz inne (to m.in. ubrania, kosmetyki, środki do samochodu, sprzęt RTV AGD i sprzęt sportowy). Produkty specjalne, takie jak kawa, cukier, pieluchy i proszki do prania pojawiają się na pierwszych stronach gazetek bardzo często, dlatego zostały osobno zestawione.

  • dessu 2014-07-25 18:46:27

    a co wy sie tak na tego kanie rzuciliscie? nie lepiej swoje?

  • szymix 2014-06-14 18:50:14

    w biedronce sa i polskie snaki ;) tez kania i tez pyszne

  • robak 2014-06-08 21:58:09

    maestro oczywiscie ze ze sa w biedrze. widzialem tez w kauflandzie ;)

ZOBACZ WSZYSTKIE (14)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13230

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA