PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Półka z winami w polskich sklepach nie odpowiada potrzebom konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 14 maja 2014 12:26

Półka z winami w polskich sklepach nie odpowiada potrzebom konsumentów

Sklepy zazwyczaj decydują się na podział win ze względu na kraj pochodzenia. Jednak jak pokazują badania Faktorii Win taki podział to złe rozwiązanie - wśród czynników decydujących o wyborze konkretnego wina, wskazywanych przez ankietowanych, kraj pochodzenia i szczep zajmują dopiero czwarte miejsce. Pierwsze trzy pozycje to odpowiednio: okazja (kiedy, z kim i w jakiej sytuacji mam ochotę na wino), smak (wytrawne, półwytrawne, półsłodkie, słodkie), kolor (czerwone, różowe, białe). Z badań wynika zatem, że pierwsza informacja, którą klient dostrzega w sklepie, wbrew pozorom nie jest tą, której szuka. Ponadto informacje ważne dla kupującego (okazja, smak, kolor) są najczęściej niewyeksponowane lub bardzo trudne do odnalezienia.

Kolejnym utrudnieniem jest brak możliwości dotknięcia towaru. W wielu mniejszych i średnich sklepach półka z winem jest oddzielona od kupującego ladą. Za ladą stoi natomiast sprzedawca, który często nie ma wiedzy, która mogłaby pomóc kupującemu w podjęciu odpowiedniej decyzji. Brak możliwości dotknięcia towaru uniemożliwia również konsumentowi zapoznanie się z etykietą danego wina i spokojnego zastanowienia się nad wyborem.
Znalezienie się w sytuacji, która wymaga podjęcia szybkiej decyzji bez odpowiednich danych jest niekomfortowe i wymaga niepotrzebnego ryzyka. Dlatego w takich momentach przeciętny konsument wybiera marki, które zna, żeby całą operację „mieć z głowy".

Jak wskazują badania Faktorii Win, zasada „im większy wybór tym lepiej" zdecydowanie nie sprawdza się w sprzedaży wina. Alternatywą dla tego rozwiązania jest natomiast dobrze dobrane portfolio win, które oferuje klientowi różnorodne propozycje w dopasowanych do indywidualnych potrzeb przedziałach cenowych.

Zespół Faktorii Win zaprojektował specjalne półki z winem, które zawierają specjalnie dobraną kolekcję win, które podzielone zostały na 5 kategorii: Na Prezent, Na Randkę, Do Posiłku, Do relaksu, Z Przyjaciółmi. Każda z kategorii jest wyraźnie oddzielona od pozostałych. Oferta jest zróżnicowana pod względem smaku, koloru i ceny wina.
Ponadto na każdej butelce dostępnej na półce Faktorii znajduje się czytelna etykieta. Z etykiety konsument dowiaduje się czy wino jest wytrawne, półwytrawne, półsłodkie czy słodkie, do jakiej okazji pasuje oraz w jakiej temperaturze należy je podawać.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane