REKLAMA
REKLAMA

Półka z winami w polskich sklepach nie odpowiada potrzebom konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 14 maja 2014 12:26

Półka z winami w polskich sklepach nie odpowiada potrzebom konsumentów

Sklepy zazwyczaj decydują się na podział win ze względu na kraj pochodzenia. Jednak jak pokazują badania Faktorii Win taki podział to złe rozwiązanie - wśród czynników decydujących o wyborze konkretnego wina, wskazywanych przez ankietowanych, kraj pochodzenia i szczep zajmują dopiero czwarte miejsce. Pierwsze trzy pozycje to odpowiednio: okazja (kiedy, z kim i w jakiej sytuacji mam ochotę na wino), smak (wytrawne, półwytrawne, półsłodkie, słodkie), kolor (czerwone, różowe, białe). Z badań wynika zatem, że pierwsza informacja, którą klient dostrzega w sklepie, wbrew pozorom nie jest tą, której szuka. Ponadto informacje ważne dla kupującego (okazja, smak, kolor) są najczęściej niewyeksponowane lub bardzo trudne do odnalezienia.

REKLAMA

Kolejnym utrudnieniem jest brak możliwości dotknięcia towaru. W wielu mniejszych i średnich sklepach półka z winem jest oddzielona od kupującego ladą. Za ladą stoi natomiast sprzedawca, który często nie ma wiedzy, która mogłaby pomóc kupującemu w podjęciu odpowiedniej decyzji. Brak możliwości dotknięcia towaru uniemożliwia również konsumentowi zapoznanie się z etykietą danego wina i spokojnego zastanowienia się nad wyborem.
Znalezienie się w sytuacji, która wymaga podjęcia szybkiej decyzji bez odpowiednich danych jest niekomfortowe i wymaga niepotrzebnego ryzyka. Dlatego w takich momentach przeciętny konsument wybiera marki, które zna, żeby całą operację „mieć z głowy".

Jak wskazują badania Faktorii Win, zasada „im większy wybór tym lepiej" zdecydowanie nie sprawdza się w sprzedaży wina. Alternatywą dla tego rozwiązania jest natomiast dobrze dobrane portfolio win, które oferuje klientowi różnorodne propozycje w dopasowanych do indywidualnych potrzeb przedziałach cenowych.

Zespół Faktorii Win zaprojektował specjalne półki z winem, które zawierają specjalnie dobraną kolekcję win, które podzielone zostały na 5 kategorii: Na Prezent, Na Randkę, Do Posiłku, Do relaksu, Z Przyjaciółmi. Każda z kategorii jest wyraźnie oddzielona od pozostałych. Oferta jest zróżnicowana pod względem smaku, koloru i ceny wina.
Ponadto na każdej butelce dostępnej na półce Faktorii znajduje się czytelna etykieta. Z etykiety konsument dowiaduje się czy wino jest wytrawne, półwytrawne, półsłodkie czy słodkie, do jakiej okazji pasuje oraz w jakiej temperaturze należy je podawać.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA