Polsce przybyło sklepów, najwięcej w segmencie supermarketów

Autor: GUS/www.dlahandlu.pl 4 października 2013 11:08

Polsce przybyło sklepów, najwięcej w segmencie supermarketów

Na koniec 2012 r. szacowana liczba sklepów w Polsce wyniosła 357 tys. i była wyższa niż przed rokiem o 3,6 proc. - podał GUS. Powierzchnia sprzedażowa sklepów wyniosła ok. 33 695 tys. mkw. i była większa niż w 2011 r. o 2,2 proc. Wzrost powierzchni odnotowano w sklepach z przedziału 400-999 mkw. (o 6,0 proc), 1000 mkw. i więcej (o 3,5 proc.) oraz 99 mkw. i mniej (o 0,9 proc.). Nieznaczny spadek powierzchni sprzedażowej (o 0,1 proc.) odnotowano natomiast wśród sklepów o powierzchni 100-399 mkw.

W układzie regionalnym najwyższy wzrost powierzchni sprzedażowej w przedziale 400-999 mkw. miał miejsce w województwach: lubuskim (o 14,6 proc.), opolskim (o 12,5 proc.) warmińsko-mazurskim i pomorskim (o 9,6 proc.), zaś w przedziale 1000 mkw. i więcej w województwach: świętokrzyskim (o 21,4 proc.), a także lubuskim (o 10,6 proc.), i podkarpackim (o 9,1 proc.).

Wśród wielkopowierzchniowych obiektów handlowych, podobnie jak w latach ubiegłych, największy procentowy wzrost liczby sklepów miał miejsce w kategorii supermarketów (o 9,2 proc.) głównie w przedziale powierzchni od 1000-1999 mkw. Liczba hipermarketów w 2012 r. w porównaniu z rokiem poprzednim wzrosła o 1,2 proc. Szacowany udział wartości sprzedaży realizowanej łącznie przez supermarkety i hipermarkety w sprzedaży detalicznej w sklepach i na stacjach paliw stanowił w 2012 r. 22,4 proc. i był o 0,6 p.proc wyższy niż przed rokiem.  Na jeden sklep przypadało w 2012 r. średnio 108 osób, podczas gdy w 2011 r. było to odpowiednio 112 osób.

W 2012 r. w grupie przedsiębiorstw, w których liczba pracujących wynosi powyżej 9 osób liczba sklepów należących do firm z kapitałem zagranicznym zwiększyła się o 0,9 proc., a powierzchnia sprzedażowa o 9,6 proc. Średnia powierzchnia sklepów przedsiębiorstw zagranicznych wyniosła 654,6 mkw. (odpowiednio w sklepach przedsiębiorstw własności prywatnej krajowej – 170,1 mkw.). Natomiast udział powierzchni sklepów z kapitałem zagranicznym w powierzchni ogółem wzrósł o 1,8 p.proc w porównaniu z rokiem poprzednim.  

  • b. prac. sieci 2013-10-04 18:11:24

    Tak dalej durnie a będą same sklepy wielkopowierzchniowe tylko kto w tych blaszkach i za co będzie kupował. A może Biedronka czy tesko wybudują jakiś zakład d przetwórczy na swe potrzeby i tym samym da konkretne miejsca pracy moim krajanom-niewolnikom na śmieciowych umowach!!!! DRANIE nie ci z Biedronki ale ci z rządu durnie, oni maja za nasze na garnitury i na zegarki!!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane