REKLAMA
REKLAMA

Polscy detaliści będą rosnąć poprzez wzrost powierzchni sklepowej za granicą

Autor: PAP 22 stycznia 2014 12:53

Mimo poprawy potencjału wzrostu sprzedaży LFL w sklepach w Polsce, głównym czynnikiem wzrostu dla polskich detalistów w 2014 r. pozostanie wzrost powierzchni sklepowej za granicą - oceniają analitycy DI Investors. Podnoszą rekomendację LPP do "neutralnie" z "redukuj", a wycenę Eurocash obniżają do 37 zł z 50 zł.

REKLAMA
"(...) Wzrost sprzedaży detalicznej w kraju przyspieszył w listopadzie 2013 do 4,2 proc., głównie w wyniku poprawy nastrojów konsumenckich i mniejszej presji na zwolnienia na rynku pracy. Jednak konsumenci wciąż pozostają ostrożni, a rynek detaliczny staje się coraz bardziej nasycony" - napisano w raporcie.

"Żeby utrzymać się na ścieżce wzrostu LPP, CCC i AmRest muszą skupić się na ekspansji zagranicznej oraz podwoić swoją powierzchnię sklepów/restauracji za granicą w przeciągu 3-5 lat. Tym razem krajowi detaliści zamierzają celować w zachodnie rynki" - dodano.

Analitycy podali, że obniżyli swoje prognozy dla Eurocash.

"Spadek dynamiki sprzedaży like-for-like w Biedronce (-0,1 proc. w IV kw. 2013) pokazuje, że polski rynek FMCG nie wyszedł jeszcze z kryzysu. Ponadto wzrost akcyzy na wódkę i zakończenie współpracy ze Stokrotką oraz British American Tobacco nakładają dodatkową presję na zyski spółki" - poinformowali.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA