PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Polscy klienci są nastawieni na cenę i konkretne, materialne korzyści

Autor: www.dlahandlu.pl 20 maja 2013 09:54

Polscy klienci są nastawieni na cenę i konkretne, materialne korzyści

Polacy nie kupują pod wpływem programów lojalnościowych. Egzamin zdają natomiast stałe promocje i wyprzedaże – wynika z raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska.

Badania pokazują, że 25 proc. ankietowanych Polaków deklaruje istotny wpływ programów lojalnościowych na ich decyzje o zakupach w tym samym sklepie. Częściej są to kobiety, osoby w wieku 20-24 lata oraz konsumenci z wykształceniem niższym niż średnie. Dla jednej trzeciej klientów programy tego typu nie mają jednak żadnego znaczenia.

Te wyniki nie dziwią prof. Grzegorza Mazurka z Akademii Leona Koźmińskiego, kierownika studiów podyplomowych z marketingu internetowego. - Polscy klienci są nastawieni na cenę i konkretne, mierzalne, materialne korzyści - uważa i dodaje, że programy punktowe czy wydawanie kart „lojalnościowych" mogą, ale wcale nie muszą kreować lojalności. Jego zdaniem przywiązanie do marki wynikające z tego, że dostarcza klientowi dodatkowych korzyści nie jest automatycznie powiązane z lojalnością, która polega na emocjonalnym zaangażowaniu ze strony klienta, oznacza, że klient jest z marką na dobre i na złe, w szczególności w sytuacjach, gdy konkurencja próbuje go zwabić swoją ofertą.

Dla większości klientów znaczenie mają jednak stałe promocje oraz wyprzedaże. Wskazało na nie 71 proc. ankietowanych. W dalszej kolejności badani wymieniali: ofertę specjalnej ceny za zakup zestawu, czyli promocyjną kwotę przy zakupie więcej niż jednego produktu (na to rozwiązanie wskazało 43 proc. respondentów) oraz promocję typu 2 zakupy + 1 gratis, czyli bonus w postaci dodatkowego, darmowego produktu przy zakupie dwóch rzeczy (tę opcję wybrało 37 proc. badanych). Formy promocji, które w najmniejszym stopniu przekładają się na decyzje zakupowe to: prezent w postaci zasilenia konta po rejestracji czy też po poleceniu usługi lub produktu znajomym. Ten rodzaj bonusów docenia jedynie odpowiednio 9 proc. oraz 6 proc. ankietowanych.

Natomiast Wojciech Żbikowski, ekspert Gemiusa w zakresie handlu elektronicznego i współautor raportu, zwraca jeszcze uwagę na społeczno-demograficzny aspekt narzędzi marketingowych wykorzystywanych w handlu. - Z badań wynika, że w zależności od płci, wieku i wykształcenia klienci mają swoje ulubione rodzaje promocji - mówi i wymienia: - Kobiety, osoby w wieku 20-24 lata oraz konsumenci z wykształceniem wyższym są bardziej podatni na stałe promocje i wyprzedaże, a mężczyźni, respondenci w wieku 25-34 lata oraz osoby z wykształceniem niższym niż średnie na specjalne ceny na zakup zestawu produktów. Z kolei promocja typu 2 zakupy + 1 gratis to atrakcyjna oferta dla kobiet, osób w wieku 15-19 lat, a także tych z wykształceniem niższym niż średnie - podsumowuje Żbikowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2013-08-06 17:30:03

    Trudno nie nastawiać się na cenę i konkretne korzysci materialne.

    Wczoraj dostałam informację,że w Kielcach można z Tesco zamawiac zakupy do domu.



    Zrobiłam listę potrzebnych produktow i zaczęłam sprawdzać ceny. Jakiez bylo moje zdziwienie ,gdy za farbę do włosow Garnier w Tesco musiałabym zapłacić ponad 14zl a w Superkoszyk z darmową dostawą od koszyka wartosci 150zl z rabatem niewiele ponad 10zl (dokładnie 10,72).Stwierdzilam,że Tesco zawyża wiele cen i zrezygnowałam z zakupu. Także chcę zwrócić uwagę na cenę wspanialego soku z suszonych śliwek kalifornijskich . Najtaniej spotkalam w internecie butelkę 750ml za 8zl ..w.aptekanatury.pl/index.php?products=product&prod_id=438

    i 12,50 zł i 12,90 zł. bio( choć uważam ,że to jest ten sam sok).

    Ale wiele sklepow sprzedaje ten sam sok o zgrozo po 20zl za taką butelkę 750 ml .afrodyta.firmy.net/sok-z-suszonych-sliwek-kalifornijskich,FY6T.html



    Zatem sprawdzajcie ceny i widząc takie zawyżone uciekajcie z daleka od takich naciagaczy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11109

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane