Polscy konsumenci chętniej ufają małym firmom, niż dużym korporacjom

www.portalspozywczy.pl 11 maja 2017 14:05

Ponad połowa polskich konsumentów ufa bardziej żywności i napojom produkowanym w Polsce. Polscy konsumenci chętniej ufają też małym firmom niż dużym korporacjom – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Mintel.

Z badania firmy Mintel wynika, że 55 proc. polskich konsumentów chętniej obdarza zaufaniem firmy, które wytwarzają swoje produkty w Polsce. Taka pozytywna postawa wobec lokalnie produkowanych napojów i żywności jest szczególnie częsta wśród kobiet: 57% z nich ufa bardziej markom mającym produkcję w Polsce; to samo deklaruje zaś 52% mężczyzn.

Jeśli chodzi o wzmacnianie zaufania polskich konsumentów, kluczowe znaczenie ma podawanie większego zakresu informacji o artykułach spożywczych.

Prawie dwie trzecie (63%) ankietowanych Polaków potwierdza, że mają większe zaufanie do żywności i napojów, jeśli na ich opakowaniach znajdują się informacje o pochodzeniu składników. Z tym stwierdzeniem w największym stopniu zgadzają się kobiety i młodsi konsumenci: 67% badanych Polek i 66% osób między 16. a 24. rokiem życia deklaruje, że mają więcej zaufania do wyrobów, na których opakowaniu można znaleźć dokładniejsze dane na temat pochodzenia składników.

- Dla znacznego grona polskich konsumentów czynnikiem szczególnie istotnym podczas podejmowania decyzji o zakupie produktu jest jego rodzime pochodzenie. Stanowi ono dla nich synonim wysokiej jakości i dobrego smaku – mówi Honorata Jarocka, analityk rynku spożywczego w firmie Mintel.

Wyniki badań firmy Mintel wskazują również, że polscy konsumenci chętniej ufają małym firmom niż dużym korporacjom. Prawie połowa (48%) dorosłych konsumentów potwierdza, że mają więcej zaufania do mniejszych firm, a tylko 9% reprezentuje postawę odwrotną. Istotną część poparcia dla małych firm okazują przedstawiciele starszych pokoleń: więcej niż połowa (54%) konsumentów mających ponad 55 lat uważa, że mniejsze przedsiębiorstwa są bardziej wiarygodne.

Znaczny odsetek konsumentów z Polski ma też skłonność do wybaczania firmom popełnianych przez nie błędów i zapominania o nich. Aż 39% badanych twierdzi, że dopóki firma bierze odpowiedzialność za swoje błędy i szybko podejmuje odpowiednie działania, można jej wybaczyć. Postawa taka jest szczególnie popularna wśród konsumentów między 16. a 24. rokiem życia: 45% badanych z tej grupy jest skłonnych wybaczyć firmie przeszłe błędy, o ile szybko na nie zareagowała.

Całość: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane