PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Polska 5. rynkiem w Europie dla ekspansji sklepów międzynarodowych marek

Autor: CBRE 15 listopada 2012 10:27

Polska jest na piątym miejscu pod względem planów ekspansji międzynarodowych sieci handlowych na 2013 r. - wynika z najnowszego raportu CBRE.

CBRE zbadała plany rozwoju 100 wiodących światowych sieci handlowych w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie, a wnioski przedstawiła w raporcie „How Active are Retailers in EMEA?" W rankingu popularności zdecydowanie przodują Niemcy. Silna pozycja i awans Polski w stosunku do ubiegłego roku są odzwierciedleniem dobrej kondycji polskiej gospodarki oraz korzystnych perspektyw na przyszłość. Jesteśmy jedynym krajem Europy Środkowo-Wschodniej, który znalazł się w pierwszej piątce - Czechy zajęły dopiero 10. miejsce. W porównaniu z ubiegłorocznym rankingiem, Polska awansowała o pięć miejsc, wyprzedzając takie kraje jak Rosja czy Belgia. Ponad 22% spośród badanych sieci handlowych deklaruje, że w przyszłym roku będą powiększać liczbę swoich sklepów na polskim rynku. W ubiegłym roku takie deklaracje składało 26% ankietowanych sieci, co wskazuje na ogólny spadek zainteresowania ekspansją.

W ramach ankiety badane są rynki obierane przez międzynarodowych najemców za cel ekspansji. Przedstawiciele międzynarodowych sieci odpowiedzieli na pytania o liczbę nowych sklepów planowanych w poszczególnych krajach w 2013 r. Zgodnie z wynikami badania, plany rozwoju na nadchodzący rok nie uległy znacznemu ograniczeniu w stosunku do zeszłego roku.  W 2013 r. 44% sieci handlowych (podobny odsetek jak w roku ubiegłym) planuje otworzyć 10 lub mniej sklepów w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie.

- Plany ekspansji międzynarodowych sieci handlowych na terenie Polski to dobre wieści dla właścicieli i deweloperów nowoczesnych powierzchni handlowych usytuowanych w galeriach i na ulicach handlowych. Wiele obiektów przechodzi obecnie rozbudowę lub modernizację, będą więc gotowe na przyjęcie nowych najemców. Jednak sieci z coraz większą uwagą dobierają lokalizacje swoich sklepów, woląc nawet latami poszukiwać idealnego miejsca dla nowego salonu, niż otworzyć go w lokalizacji, którą uznają za niedostatecznie dopasowaną do wizerunku ich marki - powiedziała Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE w Polsce.

W obliczu wzrostu popularności i znaczenia handlu internetowego, CBRE zapytało też sieci handlowe o plany zwiększenia swojej obecności w tym kanale dystrybucji. Międzynarodowi najemcy aktywnie rozbudowują swoją dostępność na nowych rynkach - 40% z nich chce zwiększyć zasięg geograficzny swoich sklepów internetowych. W ubiegłym roku takie deklaracje składało zaledwie 28% sieci. W planach na 2012 r. sieci skupiały się bardziej na udostępnianiu większej ilości swoich produktów przez internet. Tylko 27% najemców nie deklaruje znaczących planów zwiększenia zdolności transakcyjnej online w 2013 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • normalny Polak 2012-11-15 20:46:36

    Trzeba być idiotą, aby się cieszyć, że będzie wiecej zagranicznych sklepów sieciowych

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane