Polska atrakcyjna dla międzynarodowych sieci detalicznych

Autor: PAP,PMR, CBRE 26 lipca 2012 14:03

Rynki wschodzące Środkowej I Wschodniej Europy nadal znajdują się w kręgu zainteresowań sieci detalicznych. W ubiegłym roku więcej międzynarodowych graczy było obecnych w regionie Polski, Czech, Węgier, Rumunii i Słowacji, niż rok wcześniej - wynika z analizy PMR Publications.

Z badania CB Richard Ellis (CBRE), na które powołuje się firma PMR, Polski rynek przesunął się w górę na 19 miejsce w rankingu rynków najbardziej atrakcyjnych dla międzynarodowych detalistów i po raz pierwszy znalazł się w pierwszej 20-tce. Postęp ten zawdzięczamy głównie wejściu na rynek warszawski sześciu nowych marek: Dorothy Perkins, F&F, GAP, American Eagle, Foot Locker and Toys R Us.

CBRE objęło swoim badaniem obecność geograficzną oraz plany ekspansji 326 największych detalistów z 73 krajów. Wyniki pokazały, iż odsetek międzynarodowych sieci detalicznych w Polsce wzrósł do 34 proc. w 2011 roku, z 32,5 proc. rok wcześniej. Według CBRE, to efekt silnej gospodarki kraju oraz dużego potencjału powstawania nowej powierzchni handlowej.

Pod względem udziału zagranicznych sieci, polski rynek wyprzedził czeski, na którym międzynarodowi detaliści stanowili w 2011 roku 33,7 proc. rynku, wobec 33,4 proc. w 2010 roku. Warszawa, drugie miasto w naszym regionie, po Pradze, w tym rankingu zajęła miejsce 36, z udziałem zagranicznych sieci 30,2 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane