Polska branża e-commerce chce zadbać o wizerunek handlu w sieci

Autor: Piotr Kasperczak, dlahandlu.pl 16 marca 2011 20:19

Prawie trzy czwarte internautów boi się zakupów w sieci. Dla mniej doświadczonych użytkowników e-handel oznacza zbyt duże ryzyko i wiąże się z licznymi niebezpieczeństwami. Zdaniem przedstawicieli branży e-commerce spora w tym „zasługa" mediów, które kreują niekorzystny wizerunek handlu internetowego jako tanich, ale niepewnych zakupów.

- Zakupy w sieci nie muszą być koniecznie tańsze, na pewno mogą być znacznie wygodniejsze, szybsze i bardziej bezpieczne niż tradycyjne - przekonuje Tomasz Karwatka z firmy Divante, który chce zachęcić polskie sklepy internetowe do wspólnej pracy nad wizerunkiem.
W tym celu powstanie grupa robocza „e-commerce" działająca w ramach Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, której celem będzie promocja zakupów w internecie oraz zwiększenie zaufania konsumentów do e-handlu.

- W IAB Polska jesteśmy zainteresowani wspieraniem wszelkich inicjatyw promujących skuteczne wykorzystanie internetu. Od lat reprezentujemy interesy firm działających w Związku, promując internet jako medium o największym potencjale marketingowym i informacyjnym. Doświadczenie pokazuje, że działalność grup roboczych IAB daje konkretne rezultaty. Wydajemy poradniki e-marketingowe, tworzymy standardy jakościowe, uczestniczymy w tworzeniu przepisów prawnych dotyczących internetu. Jesteśmy przekonani, że utworzenie grupy „e-commerce" przyczyni się do jeszcze szybszego rozwoju rynku e-zakupów w Polsce - powiedziała portalowi dlahandlu.pl Patrycja Sass-Staniszewska, Business Development Manager IAB Polska.

Według danych firmy Euromonitor International, rynek zakupów internetowych w Polsce jest wart nawet 17,63 mld złotych. Polskie sklepy internetowe rosną o 35 proc. w skali rocznej, a według analityków w tym roku klienci zostawią w nich o 1 mld złotych więcej niż w ubiegłym. E-commerce w Polsce szybko się rozwija, ale wciąż zostajemy daleko w tyle za Wielką Brytanią (52,1 mld euro), Niemcami (39,2 mld euro) i Francją (31,2 mld euro). Przeciętny Brytyjczyk zostawia w sklepach internetowych blisko 10 razy więcej pieniędzy niż Polak.

Eksperci nowej grupy roboczej IAB „e-commerce" mają działać na rzecz zmniejszania dystansu dzielącego polski e-handel od rynków Europy Zachodniej. Pierwsze spotkanie zaplanowano 22 marca w siedzibie IAB. Udział w nim zapowiedzieli już przedstawiciele dużych polskich sklepów internetowych i dostawcy platform sklepowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane