Polska drugim największym rynkiem dla Kauflandu. Sieć rozwija się m.in. dzięki systemom GIS

Autor: dlahandlu.pl 26 listopada 2015 14:44

Polska drugim największym rynkiem dla Kauflandu. Sieć rozwija się m.in. dzięki systemom GIS fot. shutterstock

W Polsce do planowania ekspansji ale także dystrybucji 5 mln gazetek reklamowych tygodniowo Kaufland wykorzystuje system GIS. Gazetki, dystrybuowane w każdą środę docierają do 93% klientów sieci, a czyta ją 67% klientów. Sieć ma w Polsce 201 sklepów, zaś w macierzystych Niemczech 540 placówek.

System GIS w Kauflandzie wdrożono w 2009 roku w Niemczech. W kolejnych latach zaczęto stosować GIS również w innych krajach. Kaufland w Polsce wykorzystuje dwa rodzaje systemów GIS: desktop – system EsriArcGIS z rozszerzeniami WIGeoGIS oraz system webowy (WIGeoWeb2.0).  Aby wiedzieć, pod które adresy warto dotrzeć z gazetką, a gdzie taka forma reklamy z różnych przyczyn nie odniesie sukcesu, wykorzystuje się systemy GIS.  – Dla sieci handlowej główną korzyścią płynącą z wdrożenia systemu GIS jest niewątpliwie możliwość kompleksowego zarządzania procesem ekspansji: od planowania budowy nowego marketu, aż do sprzedaży usług marketingu bezpośredniego w oprogramowaniu mapowym. Dzięki temu decyzje o nowych inwestycjach podejmowane są w oparciu o twarde dane socjodemograficzne i inne dane rynkowe – tłumaczy Jarosław Giero z WIGeoGIS. Dodaje także, Kaufland zintegrował system GIS z innymi systemami informatycznymi, a także danymi z różnych źródeł.

Kaufland z Grupy Schwarz (właściciel Lidla) to sieć obecna w siedmiu krajach europejskich. Działalność rozpoczęła w Niemczech w 1968 roku, później pojawiła się kolejno w Czechach (1998 rok), na Słowacji (od 2000 roku), równocześnie w Polsce i Chorwacji  (2001 rok), w Rumunii (2005 rok) i w Bułgarii (2006 rok). W 2004 roku Grupa Schwarz otrzymała z Banku Światowego i EBOiR 100 mln dol. na rozwój m.in. w Polsce. Kolejna transza z 2009 roku - 75 mln dol. - poszła na rozwój sieci w Bułgarii oraz Rumunii. W 2013 ponad 105 mln zostało pożyczone Grupie na rozwój w Bułgarii i Chorwacji oraz na otworzenie pierwszych sklepów w Serbii.

W Niemczech działa 540 placówek, zatrudniających w sumie ponad 75 000 pracowników. Drugim krajem, gdzie sieć ma najwięcej placówek jest Polska z 200 placówkami zatrudniającymi 17 000 osób. Trzecie miejsce pod względem liczby sklepów Kaufland zajmują Czechy, w których znajduje się 90 placówek, zatrudniających ponad 14 000 pracowników. W pozostałych państwach sieć ma od 20 do 40 sklepów, a pracowników po kilka tysięcy.

Powierzchnie sprzedaży Kauflandu są bardzo różne, wahają się od 2000 do 6000 m2; średnia powierzchnia sprzedaży to nieco ponad 3500 m2. Do tego powierzchnia wynajmowana pod punkty handlowo-usługowe, która wynosi łącznie ponad 50 000 m2 dla wszystkich placówek.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ostatni sprawiedliwy 2015-12-21 14:33:29

    Kolejni kolonizatorzy?

    zatrudniają na czarno?

    Czemu ZUS nie zrobi kontroli?

  • inne 2015-12-17 11:14:11

    Ciekawe porównanie wielkości zatrudnienia na sklep na kraj. Szkoda że nie ma jeszcze informacji o pow. sprzedaży per kraj.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane