Polska na celowniku zagranicznych sieci handlowych

Property News 24 września 2012 09:12

Polska staje się coraz częściej obiektem zainteresowania zagranicznych sieci handlowych. Dobra sytuacja gospodarcza i odpowiednia struktura klientów umożliwia im szybki rozwój - mówili podczas Property Forum 2012 paneliści sesji "Polska na celowniku sieci handlowych".

Dyskusję w trakcie panelu "Polska na celowniku sieci handlowych" otworzyła prezentacja przygotowana przez Grażynę Melibrudę, dyrektora działu powierzchni handlowych w Jones Lang LaSalle. Przedstawiła ona perspektywy rozwoju zagranicznych sieci handlowych w naszym kraju. - Obecnie bardzo zainteresowane wejściem do Polski są m.in. marki brytyjskie - powiedziała.

Jedne z najdynamiczniej rozwijających się obecnie sieci handlowych na polskim rynku wywodzą się z Rosji - Kari i Centro.

- Czynników wejścia do Polski było wiele, natomiast najważniejszym wegług naszych inwestorów była dobra kondycja gospodarcza. Inne kraje jeszcze kilka lat temu notowały spadek PKB, więc wejście naszej sieci wiązałoby się z ryzykiem. Po drugie chcieliśmy szybko stworzyć dobrze funkcjonujące przedsiębiorstwo i zminimalizować straty, a w Polsce widzieliśmy bardzo dużo lokalizacji spełniających nasze warunki. To otoczenie, które pozwala na dobre rozpoczęcie działalności - mówił Krzysztof Barański, dyrektor ds. ekspansji w Kari.

Opinię Barańskiego o silnej gospodarce w naszym kraju potwierdził Gerard Mikina, CEE Expansion Director w firmie CTrade. W przypadki marki Centro duże znaczenie miała także pozycja sieci na rodzimym rynku. - Mamy obecnie 900 lokalizacji w Rosji, jesteśmy na rynku od kilkunastu lat. Praktycznie nie mamy już możliwości dalszego rozwoju, więc zdecydowaliśmy się na ekspansję zagraniczną.

Czy zagraniczne marki mogą szybko rozwinąć skrzydła w Polsce? - To zależy od wielu czynników - tłumaczyła Klaudia Woźniak, director at retail agency w Colliers International. - Po pierwsze ważny jest model działalności, franczyza czy sklep własny. Kluczowe są także możliwości finansowe firmy, wielkość powierzchni, jaką firma poszukuje i w końcu wybór lokalizacji - małe czy duże miasta - wszystko wpływa na tempo rozwoju - mówiła w czasie Property Forum 2012.

Przedstawiciele Centro i Kari opowiadali także o swoich strategiach marketingowych. - Nie przeprowadzaliśmy do tej pory żadnych akcji marketingowych, dlatego, że taka jest polityka naszej firmy. Marka, która sprzedaje tanie obuwie, nie musi wydawać dużo pieniędzy na reklamy. Mamy jednak plan - w momencie osiągnięcia pewnego progu sprzedażowego pokażemy się w niektórych mediach - zapowiadał Krzysztof Barański.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane