Polski e-commerce może wzrosnąć o 30 proc. w 2016 r.

Autor: pr, dlahandlu.pl 15 grudnia 2015 10:11

Portal Interaktywnie.com zlecił swoim specjalistom przygotowanie raportu „E-commerce 2015”, dotyczącego stanu tej branży oraz możliwości jej rozwoju. Oszacowano, że w nadchodzącym, 2016 roku wartość polskiego rynku e-commerce może wynieść nawet 38 miliardów złotych, czyli o 9 miliardów więcej niż prognozy dotyczące roku obecnego.

Wedle różnych źródeł, wartość rynku e-commerce w 2014 roku wahała się w przedziale między 27 a 27,5 mld zł. Obecny rok natomiast zakończy wynikiem, który z dużym prawdopodobieństwem przekroczy próg 30 mld zł. Oznacza to, że sektor handlu online cały czas może pochwalić bardzo dobrą dynamiką wzrostu.

Ile zatem wart będzie polski e-handel w przyszłym roku? Eksperci pytani przez Interaktywnie.com zakładają optymistyczny rozwój sytuacji i nie boją się nawet prognozować osiągnięcia kolejnego progu - 40 mld zł.
- Biorąc pod uwagę wartość rynku i jego tempo wzrostu w ostatnich latach, prognozuję trochę wyższą wartość na 2015 rok niż szacuje PMR. Spodziewam się , że w tym roku będzie to 33 mld zł, a co za tym idzie rok 2016 szacuję na wartość zbliżoną do 40 mld zł – mówi Jan Blew,
CEO w Media Ambassador. Zaznacza przy tym, że wbrew pozorom nie jest hurraoptymistą. - Z jednej strony nasycenie rynku podmiotami e-commerce rośnie, ale z drugiej, wciąż jeszcze jest to ułamek całego rynku handlu i usług. Z jednej strony z tą gałęzią gospodarki jest coraz lepiej i czasami wręcz boleśnie weryfikowana jest przez rynek i rzeczywistość, a z drugiej – chyba wciąż jeszcze nie potrafimy nawet wyobrazić sobie pełnego potencjału i docenić wyobraźni twórców coraz to kolejnych modeli biznesowych w e-commerce - dodaje Jan Blew.
Inni są nieco ostrożniejsi w snuciu prognoz.
- Polski e-commerce odnotowuje najbardziej dynamiczny wzrost spośród krajów Unii Europejskiej. Przy utrzymaniu dotychczasowych wskaźników, wartość polskiego e-handlu w 2016 r. powinna przekroczyć 37 mld złotych – uważa Justyna Spytek z TradeTracker.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Krzysztof 2015-12-16 13:10:43

    Czy te liczby pokazują tylko detal czy również hurt? Rynek hurtowy w FMCG to duży potencjał na wzrost e-commerce a na razie niewielu graczy w tym sektorze

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane