REKLAMA
REKLAMA

Polski e-konsument ufa porównywarkom cenowym

Autor: PAP 14 listopada 2015 13:31

Polski klient e-sklepów polega na porównywarkach cenowych - twierdzi w rozmowie z PAP Technologie Grzegorz Samborski. Z najnowszych badań wynika, że prawie każdy polski internauta ma za sobą zakupy w internecie.

 

REKLAMA

Już ponad 60 proc. Polaków uważa zakupy internetowe za równie bezpieczne co zakupy tradycyjne - wynika z opublikowanego niedawno przez serwis Ceneo raportu dotyczącego e-zakupów, przygotowanego we współpracy z TNS Polska. Z badania możemy się również dowiedzieć, że praktycznie nie ma już w Polsce użytkowników internetu, którzy nigdy nic za jego pomocą nie kupili: według badania 100 proc. polskich internautów ma za sobą zakupy w internecie.

"Wyróżniamy się tym, że zanim kupimy cokolwiek w internecie, to sprawdzimy w wielu miejscach ile to kosztuje" - mówi PAP Technologie Grzegorz Samborski z firmy Ve Interactive, zajmującej się marketingiem w handlu elektronicznym. Porównywarki cenowe stanowią przez to jedne z najważniejszych stron dla polskich użytkowników sklepów internetowych. "To właśnie najbardziej odróżnia klienta polskiego od zachodniego. Widzimy bowiem, że klienci w innych krajach, jeżeli chcą coś kupić, po prostu to kupują. My natomiast bardzo często czekamy na obniżki" - podkreśla.

Samborski zwraca również uwagę na to, że polscy internauci często robią również zakupy w zagranicznych sklepach internetowych. "Kiedy niektóre sklepy z zagranicy decydują się dostarczać towary do Polski bez pobierania za to opłat, polscy użytkownicy natychmiast to zauważają i zwiększa to zainteresowanie tymi sklepami" - tłumaczy. Tak było chociażby w przypadku dużych sieci handlowych takich jak Zara, Mango czy Next - kiedy uruchomiono sprzedaż towaru z zagranicznych placówek do Polski, polscy klienci zaczęli częściej robić tam zakupy. Jak zauważa Samborski, nie chodzi tutaj o klientów z wielkich miast, mających dostęp do tego typu sklepów w galeriach handlowych, lecz przede wszystkim o mieszkańców mniejszych miejscowości, którzy dzięki internetowi zyskują możliwość robienia bezpośrednich zakupów w tego typu sieciach.

Poza zakupami w wielkich sieciówkach, internauci nie unikają również sklepów mniejszych. "Małe, wyspecjalizowane sklepy bardzo często są dość drogimi +koszykami+, czyli oferują bardzo wysokiej jakości elektronikę lub dobre, markowe ubrania" - zauważa Samborski i wskazuje, że sklepy te często zgrupowane są w zamkniętym wirtualnym terenie handlowym, dzięki czemu łatwiej jest im pozyskać ruch, pozyskać klientów - zgrupowania te umożliwiają kupienie w jednym miejscu towaru od większej liczby partnerów, co jest dla mniejszych sklepów naprawdę ogromną zaletą.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13294

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA