PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Polski konsument gotowy na metodę click&collect

www.portalspozywczy.pl 25 marca 2015 15:21

- Polski konsument jest gotowy na metodę Click and Collect, natomiast wciąż jej nie dostał, bowiem nie jest na nią jeszcze przygotowany polski sprzedawca - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.

Zdaniem Skorupskiej, sytuacja w tym względzie zmieni się diametralnie jeszcze w tej dekadzie. W opinii ekspertki, polski konsument w najbliższych latach wręcz wymusi na sieciach handlowych dostęp do usługi Click and Collect, która w naszym kraju dopiero raczkuje. Ważną rolę w tym procesie odegra pokolenie dopiero wchodzące na rynek pracy.

- Dla tych osób zakupy w internecie są czymś tak oczywistym, że jeżeli nie będą mogły z nich skorzystać w jednym miejscu, to pójdą tam, gdzie będzie to możliwe. Usługa Click and Collect rozkwitnie w perspektywie mniej więcej do pięciu lat, ale wbrew pozorom to już bardzo blisko. Rok 2020 jest zresztą traktowany jako rok przełomowy w całym handlu e-commerce'owym, bo właśnie wtedy wejdzie w życie to pokolenie, które nie zna życia bez internetu - tłumaczy Skorupska.

Przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej jest zdania, że menedżerowie firm handlowych mają dziś ostatni moment na to, aby przygotować się na zmiany, które nas czekają. Ten, kto obudzi się dopiero za pięć lat, znajdzie się w bardzo trudnej pozycji.

- Wygląda na to, że kto pierwszy pojawi się na szeroką skalę, ten zgarnie rynek. Na początku popełni on błędy wieku dziecięcego, ale jednak będzie pierwszy, zaistnieje w świadomości klienta. Owszem, klient internetowy eksperymentuje, ale gdy dostanie coś gorszego niż to, do czego już został przyzwyczajony, to na pewno wróci do poprzedniego sklepu, a o tym drugim napisze w sieci, że jest zły - wyjaśnia Skorupska.

Skorupska zauważa, że globalnym trendem w handlu FMCG jest dążenie do multikanałowości oraz odnajdywanie przewagi poprzez uruchamianie punktów obsługi, wychodzenie do klienta, umożliwianie mu samodzielnego odbioru zakupów. Usługa Click and Collect bardzo mocno rozwinięta jest przykładowo we Francji, z takimi konceptami jak Auchan Drive czy Intermarche Drive (ten drugi wkrótce będzie testowany w Polsce, o czym serwis portalspozywczy.pl informował przed tygodniem), podczas gdy w Polsce dopiero raczkuje. W naszym kraju podobną usługę w gronie największych graczy na rynku handlowym oferuje mało kto. Działa ona w 23 lokalizacjach przy sklepach sieci Tesco, a zgodnie z zapowiedziami brytyjskiej firmy, docelowo ma się znaleźć przy wszystkich punktach (ok. 450). W ubiegłym roku testy usługi Click and Collect w 10 miejscach w Polsce rozpoczęła także sieć E.Leclerc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11446

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane