PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Polski konsument na słodycze wydaje 81 zł miesięcznie

www.portalspozywczy.pl 5 sierpnia 2014 21:18

Polski konsument wydaje na słodycze średnio 81 zł miesięcznie, dla gospodarstwa domowego jest to przeciętnie 116 zł na miesiąc - wynika z badania KPMG „Rynek słodyczy w Polsce. Edycja 2014". Badanie pokazało, że słodycze kupuje w Polsce 91 PROC. konsumentów, a co dziesiąty Polak (11 proc. respondentów) je słodycze nawet kilka razy dziennie.

REKLAMA

Raz dziennie sięga po słodycze 22 proc. respondentów, natomiast 35 proc. robi to kilka razy w tygodniu. Raz w tygodniu je słodycze 18 proc. Polaków, a 13 proc. - 1-3 razy w miesiącu lub rzadziej. Nigdy nie sięga po słodycze jedynie 1 proc. badanych.

- Wśród nielicznej grupy osób, które nie jedzą słodyczy, większość po prostu nie lubi tego typu przekąsek (57 proc.). Jedna trzecia zmuszona jest zrezygnować ze słodyczy ze względu na przeciwskazania zdrowotne, np. cukrzycę. Natomiast 14 proc. dobrowolnie ogranicza ich spożycie, ponieważ chce przestrzegać zasad zdrowej diety - czytamy w raporcie KPMG.
Polacy najczęściej kupują CUKIERKI czekoladowe (68 proc. badanych), batony (66 proc.), czekoladę mleczną (64 proc.), czekoladę gorzką (62 proc.), CIASTKA pakowane suche (61 proc.) i ciastka pakowane z czekoladą (60 proc.). Dużym powodzeniem cieszą się także: CZEKOLADA nadziewana (57 proc. badanych kupuje takie produkty), wafle pakowane pojedynczo (56 proc.), czy ciastka na wagę (53 proc.).
Mniej niż połowa Polaków (49 proc.) kupuje gumy do żucia oraz POZOSTAłe cukierki. Wafle w większych opakowaniach wkłada do koszyka w sklepie 42 proc. respondentów, podobnie jak w przypadku żelek. Pralinki wybiera z półki 41 proc. Polaków. Najmniejszym powodzeniem cieszą się draże, które kupuje zaledwie 27 proc. polskich konsumentów oraz lizaki (25 proc.).
Największą popularnością słodycze cieszą się wśród młodych osób do 24 roku życia - w tej grupie aż 90 proc. badanych przyznało się, że je lubi. W grupie najstarszych respondentów (powyżej 65 roku życia) udział osób, którym smakują słodycze był najmniejszy i wynosił 78 proc.
Przeciętny konsument, który sięga po słodycze co najmniej raz dziennie to osoba w średnim wieku - pomiędzy 35 a 54 rokiem życia. Raczej mieszka na wsi lub w małej miejscowości, liczącej do 50 tys. mieszkańców, rzadziej zaś w dużych i średnich miastach. Płeć nie odgrywa bardzo dużej roli, ale w grupie konsumentów, którzy najczęściej sięgają po słodycze, drobna przewagę mają kobiety.
Polacy nie oszczędzają na słodyczach - średnio wydają na nie 81 zł miesięcznie. Prawie do dziesiąty respondent (8 proc.) przeznacza na słodycze nawet ponad 120 zł miesięcznie. Największa grupa ankietowanych (30 proc.) przeznacza na słodycze 21-40 zł na miesiąc, a 23 proc. wydaje na te produkty 41-60 zł miesięcznie.
Nieco inaczej wygląda to w gospodarstwach domowych, gdzie średnie miesięczne wydatki na słodycze wynoszą 116 zł. Najwięcej gospodarstw domowych przeznacza na słodycze od 31 do 60 zł na miesiąc, natomiast 22 proc. ogranicza wydatki na ten cel do 30 zł. Co  dziesiąte gospodarstwo domowe (11 proc.) wydaje miesięcznie na słodycze ponad 150 zł.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15555

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA