Polski rynek e-commerce wart 33 mld zł

Autor: pr/dlahandlu.pl 27 stycznia 2015 10:27

33 mld zł - to szacunkowa wartość polskiego rynku e-commerce w 2015 roku. Stałe wprowadzanie innowacji stanowi dziś niekwestionowany warunek rozwoju branży e-commerce. W związku z tym rynek płatności elektronicznych stanowi w ostatnich latach obszar dynamicznego rozwoju innowacji płatniczych. Odnoszą się one zarówno do procesu realizacji płatności, jak i wykorzystywania w jego toku instrumentów płatniczych. Jedną z determinant wpływających na upowszechnienie się innowacji płatniczych są regulacje oraz inicjatywy o podobnym charakterze, dotyczące rynku płatności mobilnych oraz płatności online.

W grudniu 2014r wprowadzona została ustawa, która gruntownie zmieniła przepisy i sposób prowadzenia handlu internetowego w Polsce. Wiążące się z nią zmiany dotyczą nie tylko zapisów zamieszczonych na stronie e-sklepu (np. informacja o prawie do odstąpienia od umowy, informacje o oferowanych metodach płatności i terminie zapłaty), lecz także zmiany struktury procesu zakupowego (np. wygląd strony z podsumowaniem zamówienia). Wynika z tego, iż największy potencjał w stymulowaniu zainteresowania branżą e-commerce mają te regulacje, których skutki są widoczne dla klienta i przez niego odczuwalne.

- Zmiana handlu w e-handel, wykorzystujący stale wdrażane nowości technologiczne, staje się coraz bardziej powszechna. Dzięki rozwojowi mobilnego Internetu oraz aplikacji mobilnych nastąpił również rozwój sfery m-commerce. Obszar ten nie ogranicza się tylko do prowadzenia sprzedaży przez sklepy internetowe. Obejmuje także wiele różnorodnych usług i innych możliwości dokonywania transakcji przez urządzenia mobilne. Klient ma możliwość korzystania z nowoczesnych form płatności, które stale ewoluują - komentuje Bernadetta Madej, Dyrektor Działu Handlowego Dotpay S.A.

Warto zwrócić uwagę na działania banków, które stale inwestują w nowości w systemach online oraz w aplikacje mobilne. Powstał już nawet pierwszy w pełni mobilny bank na świecie - Amerykański BankMobile. Dostęp do jego usług jest dostępny wyłącznie za pośrednictwem odpowiedniej aplikacji na smartfona. Jeśli chodzi o rodzimy rynek, posiadamy już pewną ilość aplikacji mobilnych, z których każda posiada innowacyjną funkcję. Przykładowo, aplikacja IKO PKO BP pozwala płacić w sklepach, wypłacać pieniądze z bankomatu, przesyłać środki na zasadzie SMS-ów czy nawet wystawiać wirtualne czeki - wszystko za pomocą telefonu.

Rynek m-commerce, czyli obszar handlu elektronicznego w którym najistotniejszą rolę odgrywają urządzenia mobilne, rozwija się w błyskawicznym tempie. Z roku na rok obserwuje się coraz większe zainteresowanie konsumentów korzystających z usług sklepów internetowych oraz finalizacji zakupów poprzez dokonywanie płatności online. Z Badań firmy analitycznej Flurry Analitics wynika, iż w 2014 r. korzystanie z aplikacji w urządzeniach przenośnych wzrosło o 76%. Najchętniej były one wykorzystywane do robienia zakupów, a także do zadań związanych z pracą i organizacją czasu oraz komunikowaniem się z otoczeniem. Okazało się również, że dynamicznie wzrosło zainteresowanie programami instalowanymi w smartfonach
i tabletach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane