REKLAMA
REKLAMA

Polski rynek handlowy oferuje 7,5 mln mkw. powierzchni handlowej

Autor: Jones Lang LaSalle 14 grudnia 2011 11:00

Polski rynek handlowy zajmuje wiodącą pozycję w regionie CEE i SEE, przyciągając licznych zagranicznych inwestorów, deweloperów oraz najemców. Obecnie polski rynek handlowy oferuje 7,5 mln mkw. powierzchni handlowej zlokalizowanej w centrach handlowych, co stanowi 75% całkowitej podaży w Polsce - wynika z najnowszego raportu Jones Lang LaSalle - "Retail Barometer across CEE & SEE".

REKLAMA

Pozostałe 25% przypada na inne formaty handlowe, tj. parki handlowe (9%), centra wyprzedażowe (1%) oraz wolnostojące obiekty handlowe (15%).

Aktywność deweloperska pozostaje w fazie intensywnego rozwoju. W chwili obecnej w trakcie budowy jest 670 000 mkw. nowej powierzchni w
centrach handlowych, które trafią na rynek w latach 2011-2013. W miastach głównych i średniej wielkości deweloperzy skupiają się zarówno na budowie nowych projektów, jak i rozbudowie już istniejących, dobrze prosperujących obiektów handlowych, w tym m.in. Galeria Echo w Kielcach (rozbudowany o 40 000 mkw.) oraz Silesia City Center w Katowicach (poszerzony o 19 000 mkw.). Rozbudowy stanowią prawie 30% nowej podaży w Polsce i firma spodziewa się, że ten trend będzie kontynuowany.

Wraz z dojrzewaniem rynków głównych, deweloperzy stopniowo odkrywają coraz mniejsze miasta (<200 000 mieszkańców). Powstają liczne projekty o regionalnym zasięgu, np. City Centre w Rzeszowie (47 000 mkw.), Galeria Narew w Łomży (46 000 mkw.) oraz Toruń Plaza w Toruniu (43 000 mkw.). Polska bez wątpienia jest atrakcyjnym rynkiem dla wielu zagranicznych marek planujących ekspansję w regionie. Około
30 nowych sieci handlowych rozpoczęło działalność w Polsce w 2011 r. w tym wiele marek ze średniej półki cenowej (GAP, Lindex,
Desigual, Dorothy Perkins, Toys "R" Us, Jula), ale także kilka marek luksusowych (Veroni, Rena Lange, Gucci, Bottega Veneta czy
izraelska sieć odzieżowa Elie Tahari). LC Waikiki, American Eagle, F&F oraz Marc O'Polo również otworzą wkrótce swoje pierwsze sklepy. Silny popyt ze strony najemców oraz niskie wskaźniki pustostanów w dobrej jakości obiektach handlowych, dodatkowo poparte dobrą kondycją gospodarczą kraju, wskazują na dalszy potencjał rozwoju sektora handlowego w Polsce.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13889

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA