PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Polski rynek kawiarni opiera się kryzysowi

Autor: Forsal.pl/Dziennik Gazeta Prawna 16 lipca 2012 09:49

Jest branża, która nie musi obawiać się zawirowań na rynkach czy informacji o malejącym PKB. Polacy polubili pić kawę na mieście i nie szczędzą sobie tej przyjemności - pisze serwis Forsal.pl.

REKLAMA
Polski rynek kawiarni opiera się kryzysowi. Tak jak za granicą i u nas zadziałał w tym przypadku efekt szminki: rezygnujemy z wielu przyjemności, ale wciąż - tak jak dawniej - pożądamy luksusu. Wyjście do kawiarni, w której zapłacenie rachunku nie zrujnuje budżetu, dla wielu z nas pozostaje namiastką dawnego stylu życia.

Na krajowym rynku też nie słychać o spektakularnych kawiarnianych bankructwach. W tym roku głośno było tylko o szwedzkiej sieci Wayne's Coffee, mającej pięć lokali, która wycofała się z Polski. Jednak jej miejsce zajęła od razu inna szwedzka marka The Coffee Factory.

Kawiarniana ekspansja nabiera tempa. W ostatnim roku przybyło 100 nowych z 700 działających w sieciach lokali. W tym przyrost może być jeszcze większy, co będzie zasługą istniejących i nowych marek. W styczniu zadebiutowała izraelska Aroma Espresso Bar, która już ma dwie kawiarnie, ale w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza otworzyć ponad 25. Z kolei CHI Polska, mająca obecnie pod swoimi skrzydłami ponad 100 kawiarni pod marką Coffeeheaven i Costa Coffee, zapowiada otwarcie nawet 30 nowych do końca roku. Z kolei Empik Cafe prowadzący obecnie około 70 punktów, chce powiększyć do grudnia swoją sieć o 19 nowych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA