Polski rynek pizzy wśród najbardziej innowacyjnych

Autor: dlahandlu.pl 9 lutego 2016 12:32

Polski rynek pizzy wśród najbardziej innowacyjnych Najszybciej rosnącym rynkiem innowacyjnych pizz jest rejon Azji i Pacyfiku, fot. DaGrasso

W 2015 roku 4 proc. wszystkich nowych pizz wprowadzanych do obrotu na świecie miało swoją premierę w Polsce, co uplasowało nasz kraj na ósmym miejscu w rankingu dziesięciu najbardziej innowacyjnych rynków pizzy na świecie – wynika z analiz firmy badawczej Mintel.

Najszybciej rosnącym rynkiem innowacyjnych pizz jest rejon Azji i Pacyfiku, którego udział w innowacjach w ciągu ostatnich pięciu lat wzrósł prawie dwukrotnie.

W ciągu ostatnich lat, wraz ze wzrostem liczby konsumentów decydujących się na diety wolne od postrzeganych jako niezdrowe składników, rośnie również popularność bezglutenowej pizzy jako alternatywy dla standardowych produktów.

Badania firmy Mintel potwierdzają, że w odpowiedzi na zapotrzebowanie konsumentów liczba wprowadzanych do sprzedaży pizz, które producenci reklamują jako wolne od glutenu, wzrosła w latach 2012 – 2015 o 58 proc. Ponadto w latach 2014 – 2015 liczba nowych pizz, w których jako alternatywny składnik dla pszenicy użyto mąki ryżowej, wzrosła z 78 proc. do 90 proc.

Według badań firmy Mintel kolejnym krokiem w zakresie innowacji na rynku pizzy może być wprowadzenie na rynek produktów wolnych od laktozy.

Chociaż globalny rynek pizzy jest obecnie bardzo aktywny pod kątem nowości produktowych, pewnym zaskoczeniem jest to, że chociaż to Stany Zjednoczone przez wiele lat zajmowały pierwsze miejsce na liście najbardziej innowacyjnych rynków pizzy, nowym liderem pod tym względem jest obecnie Francja.

Badanie firmy Mintel wykazało, że w 2015 roku właśnie we Francji odnotowano najwięcej innowacji na rynku pizzy – 11 proc. nowych pizz wprowadzonych globalnie do sprzedaży, co oznacza wzrost poziomu 9 proc. w 2011 r. W tym samym okresie udział USA w liczbie nowych pizz wprowadzonych na globalny rynek zmniejszył się prawie o połowę. W 2015 roku wskaźnik ten wynosił jeden na dziesięć (10 proc.), zaś dla porównania w roku 2011 wartość ta wynosiła jeden na pięć (19 proc.).

Ponadto, chociaż w 2011 r. w Ameryce Północnej wprowadzono na rynek więcej niż jedną pizzę na cztery (28 proc.) z ogólnej liczby nowych produktów w skali globalnej, to jednak w 2015 r. na ten kontynent przypadała już tylko jedna nowa pizza na sześć (15 proc.). W rzeczywistości to Europa zdominowała ten sektor w 2015 roku, odpowiadając za prawie dwie trzecie (65 proc.) nowych produktów, co oznacza znaczący wzrost z poziomu 58 proc. w 2011 r.

Najwyższy odsetek nowych produktów odnotowano we Francji (11 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się Stany Zjednoczone (10 proc.), Wielka Brytania (10 proc.), Hiszpania (8 proc.) i Niemcy (6 proc.). Z kolei 4 proc. wszystkich nowych pizz wprowadzanych do obrotu na świecie miało swoją premierę w Polsce, co uplasowało kraj nad Wisłą na 8 miejscu w rankingu dziesięciu najbardziej innowacyjnych rynków pizzy na świecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane