REKLAMA
REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują potencjału zakupowego

Autor: dlahandlu.pl 2 października 2013 13:37

Opracowano pierwszy w Polsce raport dotyczący użyteczności e-sklepów. Ocenie poddano 20 najczęściej odwiedzanych i najlepiej ocenianych detalicznych sklepów internetowych funkcjonujących w Polsce. Analizie poddano użyteczność na etapie kompletowania listy zakupów (poruszanie się po sklepie, umieszczanie produktów w koszyku) i wyjścia do kasy (podanie danych klienta, wyboru sposobu dostawy i opcji towarzyszących złożeniu zamówienia).

REKLAMA
- Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie tak złożonej analizy, by sprawdzić czy e-sklepy w Polsce  są odpowiednio zaprojektowane pod kątem użyteczności serwisu internetowego. Tym samym czy w pełni wykorzystują potencjał zakupowy oferując klientom wygodę i prostotę robienia zakupów - powiedział Jacek Popko, pomysłodawca raportu, Usability LAB, działu badawczego agencji KKVLAB.

Do badania wykorzystano autorską metodę badawczą „Indeks Użyteczności Sklepu Internetowego", która zapewnia porównywalność wyników pomiędzy sklepami działającymi w różnych branżach. Każdy sklep poddano ocenie, analizując blisko 200 kryteriów użyteczności z czterech obszarów: dostępności, ergonomii, architektury informacji oraz odporności na błędy użytkownika.

Analiza zbiorczych wyników uzyskanych przez e-sklepy w poszczególnych obszarach pokazała, że najlepiej wypada architektura informacji (średnia ocen 68 proc.), nieco gorzej ergonomia i odporność na błędy (63 proc.), najsłabiej zaś dostępność (53 proc.). W praktyce oznacza to, że sklepy najbardziej dbają o to, by oferta była dobrze wyeksponowana, jeżeli zaś chodzi o wyjście do kasy lub wsparcie dla szerokiej gamy urządzeń i systemów, a także spełnienie potrzeb osób z ograniczeniami, np. niedowidzących, sytuacja przedstawia się nieco gorzej.

Średnia ocen wszystkich analizowanych sklepów wyniosła 64 proc. Oznacza to, że kluczowe e-sklepy działające w Polsce rozumieją znaczenie użyteczności serwisu www w procesie sprzedaży, jednak nie w pełni wykorzystują jej potencjał. 
Wśród najwyżej ocenionych znalazły się sklepy: Mediamarkt.pl (82 proc.), Cyfrowe.pl (78 proc.), Answear.com (75 proc.), Oponeo.pl (73 proc.) i Zalando.pl (72 proc.).

Raport opracowały firmy: Usability LAB oraz portal eKomercyjnie.pl.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12365

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA