PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Ponad 1,7 mld euro przychodów Zalando w pierwszym półroczu br.

Autor: dlahandlu.pl 12 sierpnia 2016 09:01

Ponad 1,7 mld euro przychodów Zalando w pierwszym półroczu br. fot. Zalando

Firma Zalando, w pierwszym półroczu 2016 roku, odnotowała wzrost obrotów i rentowności.  Obroty za pierwsze sześć miesięcy br. wyniosły 1,713 mld euro, a za sam II kwartał -  916 mln euro. W 2015 roku było to odpowiednio 1,376 mld euro oraz 733 mln euro.

Reszta Europy, w tym Polska odpowiada za 717, mln euro obrotów w I półroczu 2016, co oznacza wzrost o 30,4 proc. (550,3 mln euro w I poł. 2015).
Stały nacisk na mobilne kanały sprzedaży pozwolił firmie Zalando podwoić liczbę pobranych aplikacji w ciągu minionych 12 miesięcy i osiągnąć 90-proc. wzrost zamówień składanych z poziomu aplikacji mobilnych w ujęciu rdr. Liczba aktywnych klientów wzrosła do 18,8 mln na koniec II kwartału, a średnia częstotliwość zamówień aktywnego klienta osiągnęła najwyższy w historii poziom 3,3 zamówienia rocznie. Średnia wartość koszyka w I półroczu wyniosła 66,4 euro.

Zalando buduje centrum logistyczne w Lahr, w Niemczech, w którym rozpoczęto już testy operacyjne. Z kolei pierwsze satelickie centrum logistyczne spółki we włoskiej Stradelli, które rozpoczęło działalność na początku 2016 roku, realizuje już 60% zleceń z Włoch. Od 30 czerwca 2015 roku liczba pracowników wzrosła z 9079 do 10 639 osób. Na koniec drugiego kwartału dział techniczny liczył 1340 pracowników w siedmiu lokacjach.

Rozwój spółki odbywa się również poprzez ukierunkowane przejęcia. Pozyskanie takich firm jak Tradebyte Software GmbH i Amaze pozwoliło firmie poszerzyć ofertę dla swoich partnerów i podnieść swój potencjał marketingowy.

Zalando utrzymało roczną prognozę wzrostu przychodów w górnym pułapie przedziału 20–25% oraz podniosło prognozę rocznej skorygowanej marży EBIT do poziomu 4,0–5,5%. Celem firmy pozostaje zasadniczo neutralny kapitał obrotowy na koniec roku przy wydatkach kapitałowych w roku 2016 na poziomie ok. 200 mln euro z wyłączeniem fuzji i przejęć.

Firma wzbogaciła ofertę o marki: Fenty by Rihanna, Club Monaco, Ivyrevel czy Kate Spade. Spółce udało się też zwiększyć rozpoznawalność i zasięg marki. W drugim kwartale 2016 roku przeprowadziła kampanię z firmą Ivy Park. W przyszłości planuje kontynuować współpracę ze znanymi markami. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane