REKLAMA
REKLAMA

Ponad 28 mln zł straty Emperii

Autor: www.dlahandlu.pl 15 listopada 2012 09:19

Ponad 28 mln zł straty Emperii

Grupa Emperia zanotowała ponad 28 mln zł straty w trzecim kwartale tego roku. Po trzech kwartałach wynik netto wynosi 8,2 mln zł, a przychody 1,4 mld zł. Przychody ze sprzedaży w samym trzecim kwartale wyniosły 463.024 tys. zł i były o 0,2 proc. niższe niż w roku ubiegłym.

REKLAMA

- Trzeci kwartał 2012 r. był ważnym okresem dla Grupy Emperia zarówno pod względem wagi podejmowanych decyzji jak również ilości rozpoczętych działań związanych z rozwojem segmentu supermarketów, przeobrażeniem segmentu deweloperskiego i konsolidacją spółek informatycznych.
Istotny wpływ na wyniki Grupy Emperia w III kwartale b.r. miały niższe od oczekiwanych wyniki segmentu detalicznego. Na poziom wypracowanych wyników detalu wpłynęło również ujęcie w księgach zawiązanych rezerw na trwale nierentowne placówki Delima o czym informowaliśmy po zakończeniu półrocza 2012 r. Spółki z segmentu IT zrealizowały swoje plany i wypracowały dobre wyniki finansowe. Podjęliśmy kluczowe decyzje personalne i od początku września 2012 r. mamy nowe składy zarządów zarówno Stokrotki jak i Infinite. W segmencie supermarketów nasze działania skoncentrowane były na realizacji projektu „Nowa - jeszcze lepsza Stokrotka". Celem podjętych działań jest jak najszybsze wypracowanie nowych rozwiązań logistycznych, odbudowanie właściwych relacji z naszymi dostawcami oraz zoptymalizowanie formatu supermarketów Stokrotka. Po wdrożeniu opracowywanych działań stworzymy jeszcze bardziej efektywny model ekonomiczny sklepu. Wspierają nas doświadczeni konsultanci i firmy doradcze m.in. Miebach Consulting w opracowaniu systemu logistycznego oraz Roland Berger w optymalizacji formatu supermarketu Stokrotka - komentuje zarząd spółki.

Trwający ponad rok proces poszukiwania inwestora dla spółek detalicznych spowodował wiele negatywnych skutków, a przede wszystkim istotnie spowolnił rozwój detalu. Zgodnie z nową strategią Grupa zamierza rozwijać jednolity segment sklepów - supermarkety Stokrotka, które w jej ocenie mają duży potencjał i szanse na rozwój. Stąd wynika podjęta w III kwartale decyzja o zaniechaniu rozwoju i działaniach sanacyjnych w stosunku do formatu sklepów delikatesowych Delima, w wyniku których, rentowne placówki zostaną przekształcone na supermarkety Stokrotka, a nierentowne docelowo zlikwidowane. W III kwartale spółka zawiązała na ten cel rezerwy, które istotnie wpłynęły na wynik finansowy okresu.
Drugim ważnym zadaniem, które stoi przed segmentem jest inwestycja w logistykę dla detalu. Nowoczesny, wydajny i zoptymalizowany kosztowo własny system logistyczny pozwoli zwiększyć efektywność i przyspieszyć rozwój segmentu. 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA