PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Ponad 39 mld euro obrotów Grupy Muszkieterów w Europie

Autor: www.dlahandlu.pl 15 lutego 2013 10:08

Ponad 39 mld euro obrotów Grupy Muszkieterów w Europie

W 2012 roku Grupa Muszkieterów osiągnęła obroty na poziomie 39,1 miliardów euro, co oznacza wzrost o 5,6%. Sieć Intermarché zanotowała we Francji wzrost o 7,4% (bez stacji paliw), co w sektorze spożywczym przełożyło się na zwiększenie udziału w rynku o + 0,7 punktu procentowego. Łącznie sieć Intermarché osiągnęła udziały w rynku na poziomie 14%. Natomiast zakłady przemysłowe Grupy Muszkieterów zanotowały wzrost na rekordowym poziomie: 7,8%.

REKLAMA

Grupa Muszkieterów to niemalże 3000 niezależnych przedsiębiorców i ponad 3500 punktów sprzedaży w Europie w ramach sześciu sieci (Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Roady i Poivre Rouge). Grupa posiada również 60 fabryk, głównie w sektorze rolno-spożywczym, mieszczących się na terenie Francji oraz flotę składającą się z 17 kutrów rybackich.

- W trudnym kontekście ekonomicznym, rok 2012 był pomyślnym czasem dla naszych przedsiębiorców i pracowników, dobre wyniki osiągnęliśmy zwłaszcza w sektorze spożywczym we Francji. Dzięki temu możemy potwierdzić dzisiaj trwałość naszego wyjątkowego modelu, który z pewnością przyczynił się sukcesu zaobserwowanego w ciągu ostatnich miesięcy. Jesteśmy przygotowani do podjęcia kolejnych działań, naszym zamiarem jest kontynuowanie tendencji wzrostowej w 2013 r. - powiedział Jean-Pierre Meunier, prezes spółki cywilnej Muszkieterów.

W Europie, Intermarché i Netto osiągnęły odpowiednio obroty na poziomie 32,885 miliardów euro i 24,262 miliardów euro nie wliczając stacji paliw, co daje wzrost o 6,5%. We Francji, Intermarché zanotowało bardzo dobry wynik + 7,4% (bez stacji paliw) dzięki czemu w 2012 r. uzyskano dodatkowe 0.7 punktu procentowego udziałów w rynku osiągając tym samym udziały w rynku na poziomie 14%. Jest to sytuacja wcześniej niespotykana, będąca wynikiem ofensywnej strategii skupiającej się zarówno na polityce cenowej, asortymencie jak i na usługach oferowanych klientom. W sumie, a przestrzeni ostatnich trzech lat obroty sieci spożywczej wzrosły we Francji o 15%. W roku 2013, Intermarché zamierza kontynuować tendencję wzrostową dzięki coraz bogatszym gamom dostosowanym do poszczególnych konceptów sklepów, proponując kampanie promocyjne o szerokim zasięgu, dostosowane do lokalnych warunków, wprowadzając 1500 dodatkowych pozycji asortymentowych i poprzez rozwój e-handlu oraz konceptu Drive.

Dzięki obrotom na poziomie 2,167 miliarda euro, Bricomarché i Brico Cash wpisują się w tendencje zaobserwowane na stabilnym rynku w 2012 r. We Francji Bricomarché posiada 10,3% udziałów w rynku, a w Polsce odnotowuje znaczny wzrost (+10,8%). W 2013 r. Bricomarché odnowi ofertę i zasady merchandisingowe, proponując dzięki temu ofertę dostosowaną do potrzeb klientów każdego sklepu. Z kolei Brico Cash, sieć w niewielkim jeszcze stopniu obecna na terenie Francji, kontynuuje rozwój i realizuje + 23,8% dla zmiennej powierzchni sprzedaży.

Muszkieterowie zajmują dzisiaj 11. miejsce we francuskim przemyśle rolno-spożywczym i są pierwszym producentem artykułów marki własnej. Grupa posiada 60 fabryk znajdujących się we Francji, które zatrudniają niemalże 10 000 pracowników realizując obroty na poziomie 3,5 miliarda euro i osiągając silny wzrost (+ 7,8%). W ciągu 4 lat wzrost zakładów produkcyjnych Grupy Muszkieterów osiągnął niemalże +24%.

Muszkieterowie stawiają przed sobą kolejne wyzwania: do 2015 roku zakłady produkcyjne mają osiągnąć 4 miliardy euro obrotów i stać się tym samym 5. graczem we francuskim przemyśle rolno-spożywczym.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16151

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA