PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Ponad 650 hurtowni spożywczych i chemicznych korzysta z analiz Big Data

Autor: dlahandlu.pl/pr 15 października 2015 12:07

Według najnowszego raportu Gartnera „Hype cycle for consumer goods” jednym z najważniejszych trendów przez najbliższe lata będzie Supply Chain Big Data Analytics. Według Noha Tohamy, eksperta z firmy Gartner analiza Big Data usprawnia procesy w łańcuchu dostaw od zwykłej widoczności stanów magazynowych do zarządzania aktywami i ryzykiem.

REKLAMA

Badania pokazują, że w 2013r. aż 72 proc. przedsiębiorstw nadal pracowało nad zdefiniowaniem własnego business case dla inwestycji w technologie wykorzystujące Big Data w łańcuchu dostaw.

Comarch SFA Online Distribution to platforma raportująco-komunikacyjna, która jest wykorzystywana do współpracy producenta z siecią dystrybutorów. Platforma codziennie w sposób automatyczny raportuje dane o sprzedaży i stanach magazynowych, co pozwala na optymalizację zapasów i produkcji. Do systemu podpiętych jest obecnie w Polsce ponad 650 hurtowni spożywczych i chemicznych, które codziennie raportują dane o odsprzedaży i stanach magazynowych – to dziesiątki milionów przetworzonych dokumentów. Sam polski oddział Carlsberg to 350 lokalizacji, które zostały podłączone w osiem miesięcy.

Dane zebrane od dystrybutorów, przetworzone, uzupełnione i ujednolicone są następnie raportowane producentowi, jednak by w pełni wykorzystać ich potencjał konieczne jest odpowiednie narzędzie. Comarch stawia na kompleksowość swoich usług, więc wraz z platformą komunikacyjną do zbierania informacji z rynku dostarcza również platformę raportującą, która w zależności od potrzeb może prezentować dane w postaci predefiniowanych wskaźników KPI, tabel, wykresów lub intuicyjnych dashboardów. Do głębszej analizy użytkownik może wykorzystać kostki OLAP, a właściwie bazujące na nich narzędzie Fast-Grid.

Dostęp poprzez platformę Online Distribution do szczegółowych danych, poza możliwością zacieśnienia współpracy pomiędzy partnerami biznesowymi (błyskawiczny przepływ informacji, przejrzysty system wzajemnych rozliczeń), bardziej efektywnego rozliczania własnych przedstawicieli handlowych, analizy skuteczności centralnych i lokalnych akcji marketingowych czy prezentacji udziału sprzedaży dowolnie konfigurowalnych kategorii produktów na tle konkurencji daje możliwość wyciągania wniosków i przeprowadzania intuicyjnych analiz, aby móc natychmiast reagować na zmiany na rynku.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15852

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA