REKLAMA
REKLAMA

Ponad połowa internautów dokonuje zakupów pod wpływem impulsu

Autor: www.dlahandlu.pl 31 października 2013 12:15

Kupowanie pod wpływem impulsu, czy inaczej mówiąc pod wpływem chwili, staje się coraz bardziej powszechne. Według analizy przygotowanej przez KodyRabatowe.pl, nawet 2/3 klientów kupuje produkt zaraz po wejściu na dany serwis.

REKLAMA
Portal KodyRabatowe.pl zbadał zachowania klientów na podstawie transakcji przeprowadzonych w polskich sklepach internetowych. Za zakupy „impulsowe" uznano te, które dokonywane były w danej sesji, czyli bezpośrednio po wejściu do serwisu bądź w trakcie pierwszego w nim zalogowania. Średnio zakupy impulsowe w internecie wykonało ponad 60 proc. badanych, co stanowi bardzo dużą część klienteli. Najchętniej kupowano w takich kategoriach jak: moda, książki/gry oraz zdrowie i uroda. Mimo że ponad połowa internautów dokonuje zakupów pod wpływem impulsu, średnio na decyzję zakupową e-klienci potrzebują około 7 dni.

Wciąż jednak pozostają dwie zasadnicze możliwości interpretacji tych wyników. Konsumenci zdecydowali się na zakup impulsowy, działając pod wpływem zauważonej promocji czy zauroczenia znalezionym produktem. Mogli też przemyśleć swój zakup wcześniej, na przykład poprzez porównanie oferty z innymi portalami lub wizytę w sklepie detalicznym. Dopiero potem zdecydowali się zakupić wybrany produkt za pośrednictwem danego serwisu internetowego, robiąc to w czasie jednej sesji, czyli bezpośrednio po zalogowaniu.

Najrzadziej zakupy impulsowe klienci wykonywali w branży elektronicznej (39 proc.) oraz jako klienci biur podróży (29 proc). - Decyzja o zakupie danego produktu, nawet jeżeli jest pozornie impulsowa, może być podejmowana wcześniej. Dzieje się tak często w przypadku branży turystycznej czy sprzętu elektronicznego. Potwierdzają to wyniki przeprowadzonej przez nasz portal analizy zachowań klientów sklepów internetowych - komentuje Kamil Brożek, manager w KodyRabatowe.pl. - Decyzje o droższych zakupach podejmujemy dużo ostrożniej i są one bardziej przemyślane czy uprzednio sprawdzane. Niemniej, nawet w obu wspomnianych branżach odsetek respondentów, na których mogła zadziałać np. promocja internetowa - wbrew pozorom - nie jest taki mały, jeżeli przynajmniej część badanych z tych 29 proc. i 39 proc. kupiła produkt pod wpływem impulsu - dodaje Brożek.

 

Informacje o promocjach znacząca część z nas wyszukuje zazwyczaj w sieci. To jeden z wielu sposobów na zachęcenie klienta do wykonania impulsowych zakupów. Co zrobić, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że informacja zostanie przekształcona w działanie? Okazuje się, że aż 81 proc. klientów, chcąc poznać szczegółowe dane o produkcie, klika w jego obrazek, a nie w nazwę produktu. Dotyczy to głównie produktów z kategorii: obuwie, odzież, dom, ogród. Przeglądając profesjonalnie wykonane zdjęcia ze wskazanych kategorii produktowych, łatwiej ulegamy emocjom i decydujemy się na błyskawiczny zakup impulsowy. W nazwy produktów natomiast klikają internauci szukający informacji o elektronice i sprzęcie AGD.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA