Popularność zakupów grupowych wzrosła o 8 pkt proc. względem 2010 r.

Autor: dlahandlu.pl 25 kwietnia 2012 09:51

W Polsce popularność serwisów zakupów grupowych dynamicznie rośnie. Zgodnie z wynikami gemiusAudience za grudzień 2011, zasięg tego typu portali wśród internautów wyniósł 30 proc., co oznacza wzrost o 8 punktów procentowych względem roku poprzedniego

 

Spośród 36 serwisów zakupów grupowych, jakie funkcjonowały na polskim rynku w grudniu 2011 roku, niekwestionowanym liderem jest Groupon.pl. Dwa kolejne - Citeam.pl i HappyDay.pl należą do wiodących internetowych zawodników o wysokiej rozpoznawalności marki. Pierwszym jest Grupa Allegro - lider na polskim rynku e-commerce, drugi serwis należy z kolei do Grupy Agora - narodowego potentata branży medialnej. Inni nowi gracze na rynku e-commerce - Deallx.pl i Cuppon.pl również mieli bardzo dobrą pozycję startową (500 tys. RU na Deallx.pl, 240 tys. RU na Cuppon.pl), ale stracili na popularności w ostatnich miesiącach 2011 roku.

Marta Krauze z Citeam.pl (Grupa Allegro), opisuje rynek - Ten region jest dla nas bardzo atrakcyjny, ze względu na charakterystykę konsumentów obszaru CEE. Z jednej strony są oni dość wyczuleniu na punkcie ceny, z drugiej natomiast stopniowo przyzwyczajają się do zakupów online i e-płatności. Możemy założyć, że 2012 będzie kolejnym rokiem dynamicznego rozwoju e-commerce w regionie CEE, zwłaszcza na dużych rynkach takich jak Rosja czy Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane