REKLAMA
REKLAMA

Poradnik: 5 praktycznych sposobów na sukces w e-biznesie

Autor: pr, dlahandlu.pl 16 lipca 2015 09:22

Udział e-commerce w europejskim PKB podwoi się do 2016 r. i wyniesie 4,4 proc. Do 2020 roku osiągnie poziom blisko 7 proc. Polski rynek e-handlu, choć wartościowo jeszcze nie największy, rośnie najszybciej w UE i w tym roku będzie wart 32 mld złotych. Jednak według ekspertów z Sociomantic Labs zaledwie 8 proc. polskich przedsiębiorstw wykorzystuje właściwie swój potencjał e-commerce

REKLAMA

E-commerce charakteryzuje się stosunkowo niską barierą wejścia, dlatego wielu przedsiębiorców uważa, że wystarczy szybko stworzyć sklep internetowy, aby e-biznes zaczął przynosić konkretne zyski. Tymczasem tylko 11 proc. nowych e-sklepów utrzymuje się na rynku dłużej niż 5 lat. Co pozwala osiągnąć sukces w e-commerce?

1.Technologia w służbie e-biznesu
Już na poziomie planowania e-biznesu warto zadbać o odpowiednią technologię, która pozwoli na zaawansowane mierzenie sprzedaży, segmentację klientów oraz spersonalizowaną komunikację marketingową. Odpowiednio zaawansowany silnik sklepu internetowego w połączeniu z dopracowanym CRM pozwoli mierzyć, archiwizować oraz wykorzystywać dane o zachowaniach klientów e-sklepu. Zadbanie o odpowiednie usability strony i dobry software umożliwią eliminacje punktów, w których użytkownicy rezygnują z transakcji czy opuszczają e-sklep z powodu np. zbyt wielu informacji wymaganych przy rejestracji, niewystarczających opcji dostawy lub błędów na stronie. Jednocześnie narzędzia opierające się na nowych technologiach mogą znacząco usprawnić działania marketingowe. – Odpowiednio skonstruowany CRM umożliwia podział klientów sklepów internetowego na grupy np. pod kątem wartości koszyka zakupowego, częstotliwości zakupów, zwrotów a nawet ulubionych marek – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. – Znajomość zachowań klientów pozwoli marketerom zoptymalizować kampanie marketingowe i odpowiednio konstruować przekazy reklamowe dostosowane do odpowiednich grup klientów – dodaje Wyszyński.

2. Większy zasięg, większy ruch w e-sklepie
Zanim klienci będą mieli szansę sprawdzić ofertę e-sklepu i dokonać zakupu, muszą najpierw do niego trafić. Działania marketerów powinny dążyć do zwiększenia zasięgu i przyciągnięcia większej liczby użytkowników odwiedzających serwis. Dobrym przykładem są tutaj kampanie reklamowe wykorzystujące targetowanie grupy docelowej poprzez ekstrapolowanie danych dotyczących obecnych użytkowników e-sklepu. Polega to na kierowaniu dostosowanych przekazów reklamowych do internautów, którzy nie odwiedzili dotąd danego sklepu internetowego, ale wykazują podobne zachowania zakupowe co e-klienci sklepu. Marketerzy przewidują, że wśród tych osób znajdą się tacy, którzy z racji doświadczeń i upodobań zakupowych skorzystają również z oferty reklamowanej witryny. Warto też budować widoczność e-sklepu w sieci poprzez optymalizację strony pod wyszukiwarki czyli tzw. SEO oraz działania w kanałach social media.

  • walkiria 2015-07-24 12:57:06

    Baza klientów!

    To jest zawsze podstawa. Dobrze opisani klienci daję możliwość docierania z odpowiednią informacją do nich.

    blog.kamee.pl/16.jakosc-bazy-klientow-w-systemie-crm

    Polecam waszej uwadze

  • ekonsulting 2015-07-16 16:00:33

    Pomagamy w rozwiązaniach e-commerce:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA