Poradnik: 7 rzeczy, które trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży w Niemczech

Autor: pr 27 maja 2015 12:29

Wejście w życie unijnej dyrektywy w sprawie praw konsumenta ujednoliciło przepisy prawne w krajach Unii Europejskiej. Pomimo to, w poszczególnych państwach nadal istnieją drobne różnice, które przedsiębiorcy powinni uwzględnić. W przeciwnym razie mogą narazić swój sklep na negatywne konsekwencje, jak np. kary finansowe nałożone przez niemieckie organizacje konsumenckie bądź utratę zaufania wśród niemieckich konsumentów.

Eksperci Trusted Shops radzą, o czym należy pamiętać, aby z powodzeniem prowadzić sklep w Niemczech i nie narazić się na niepotrzebne koszty lub kary.

1. W umowach handlowych podaj swoje dane osobowe, a nie nazwę sklepu           
Zagraniczne sklepy internetowe mogą budzić obawy lokalnych dostawców. Sprzedawcy, którzy prowadzą działalność bez wpisu w rejestrze handlowym, powinni w kontaktach handlowych posługiwać swoim imieniem i nazwiskiem, a nie występować pod nazwami własnymi, np. nazwą sklepu (§ 3, § 5 ust. 1 nr 3 UWG). Dzięki temu kupujący oraz partnerzy biznesowi czują się pewniej, ponieważ wiedzą kim jest właściciel sklepu internetowego.

2. Zamieść numer VAT w stopce redakcyjnej

Sprzedawcy internetowi prowadzący działalność w Niemczech mają obowiązek podania numeru VAT w swojej w stopce redakcyjnej (§ 5 ust. 1 nr 6 TMG). Jeżeli spółka została zarejestrowana w Polsce, jako podatnik VAT EU wówczas przedsiębiorca powinien zamieścić numer VAT składający się z ISO kraju (PL) wraz z numerem NIP. Natomiast, jeżeli spółka została zarejestrowana w Niemczech, przedsiębiorca zobowiązany jest zamieścić numer VAT nadany podczas rejestracji.

3. Zwróć uwagę na dane wymagane przy zapisie do newslettera                              
Ochrona danych osobowych jest bardzo istotna dla niemieckich konsumentów. Zwracają na to uwagę, również przy zapisie do newslettera. Wielu przedsiębiorców w formularzu zgody na otrzymywanie newslettera prosi użytkowników o podanie nazwiska. Jest to często wymóg konieczny, aby móc otrzymywać newsletter. W niemieckim e-sklepie podanie nazwiska powinno być opcjonalnie i tylko konsument decyduje, czy chce taką informację zostawić. Ponadto zgoda na wysłanie materiałów informacyjnych i reklamowych powinna być zawsze wyraźną i świadomą decyzją konsumenta.

4. Zamieść cenę za 1 kg oraz wybraną ilość danego produktu                                            

Konsument przed złożeniem zamówienia powinien uzyskać informacje o kosztach. W e-sklepie przy podawaniu ceny należy zamieścić informację, czy jest to kwota brutto, czy netto oraz czy cena uwzględnia koszty przesyłki. Dodatkowo e-sprzedawcy oferujący asortyment na wagę lub produkty o różnej pojemności, powinni zamieścić zarówno informacje o cenie jednostkowej, np. za 1 kg lub1 litr, jak i informacje o cenie za konkretną ilość, którą wybrał konsument. 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane